فروش عجیب‌ترین حیوانات وحشی با نزدیک شدن عیدنوروز

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، اسدالله حاتمی گفت: خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در استان ممنوع است؛ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

وی از عموم مردم خواست: از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.

وی در خصوص گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت


کد خبر 156

منبع : ایسنا

کد خبرنگار : 100