// ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۱۰:۵۰
شکارچی آهو در بشرویه به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم شد

رئیس حفاظت محیط زیست بشرویه گفت: قاضی علاقمند به حوزه محیط زیست یک شکارچی آهو در بشرویه را به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم کرد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،  علی یزدان دوست در گفت و گویی اظهار کرد: از چند سال قبل در محیط‌های قضائی خراسان جنوبی قضات برای متنبه کردن متخلفان محیط زیستی به سمت مجازات‌هایی چون مجازات‌های جایگزین حبس و فعالیت در حوزه محیط زیست و … رفته‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه بیان‌کرد: در ایام اخیر نیز قاضی علاقمند به حوزه محیط زیست یک متخلف شکار و صید در این شهرستان را به ساخت یک چشمه آبشخور برای حیات وحش محکوم کرد.

یزدان دوست با اشاره به اینکه تخلف این فرد شکار آهو بوده است، ادامه داد: این شکارچی متخلف جرم خود را در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ مرتکب شده است.

وی در زمینه تأثیرگذاری این نوع مجازات‌ها بیان‌کرد: وقتی برای متخلف محیط زیست چنین مجازات‌هایی تعیین می‌شود فرد با مشکلات این حوزه از نزدیک آشنا و سختی‌های آن را درک می‌کند و حتی در برخی موارد او را حیات وحش و محیط زیست علاقمند می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه در مجموع صدور این احکام مناسب سبب کاهش چشمگیر تخلفات محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان خواهد شد، گفت: از طرف دیگر در نهایت این حکم‌های قضائی به کاهش مشکلاتی که در تأمین آب برای حیات وحش داریم، منجر می‌شود.

یزدان دوست پیرامون ظرفیت‌های محیط زیستی شهرستان بشرویه گفت: در این شهرستان منطقه شکار ممنوع عشق آباد و حیدرآباد را داریم و از طرف دیگر منطقه حفاظت شده مظفری نیز بین ما و شهرستان فردوس مشترک است