// ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۴۴
افتتاح پادگان ارتش در نهبندان

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی از افتتاح پادگان ارتش در نهبندان خبر داد و گفت: در ۲۹ فروردین پرنده‌های سقوط آزاد تیپ ۴۵ در بیرجند اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.


 گزارشی از : حمید رضا تاکی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،   امیر سرتیپ دوم جلیل شاطری پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: هر سال به مناسبت 29 فروردین سالروز حماسه آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: به عنوان یک روز ملی به جهان نشان می‌دهیم که نسبت به سال گذشته اقتدار، توان و آمادگی رزم ما افزایش یافته است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی افزود: به مناسبت هفته ارتش و با همت گروه جهادی لشگر 30 در سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) بیش از 3 هزار پرس غذای گرم توزیع و خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند.

شاطری تصریح کرد: لشگر 30 در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مستقر است و کمک‌های ویژه به اقشار کم درآمد جامعه داشتیم.

وی ادامه داد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته نمایشگاه نداریم، اما راهیان نور و راهیان پیشرفت در کشور داریم و هیچ نهادی مانند نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران به خودشکوفایی نرسیده است و در این راهیان پیشرفت نوجوانان از امکانات و‌ دستاوردهای ارتش بازدید می‌کنند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با بیان اینکه غبارروبی گلزار شهدا در بوستان شهدای گمنام برگزار شد، خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی و تیم های پزشکی در سطح استان به مناسبت هفته ارتش انجام می‌شود و به‌زودی پادگان ارتش نهبندان افتتاح خواهد شد که نماد اقتدار و رشد و شکوفایی در شهرستان نهبندان است.

شاطری اظهار داشت: کلنگ احداث 90 خانه سازمانی ارتش در نهبندان زده شد که پیمانکار نیز مشخص و در بازه زمانی یک ساله باید ساخت این خانه‌ها به اتمام برسد.

وی افزود: رژه خودرویی با حضور نیروهای مسلح در سطح استان و همزمان با سراسر کشور در 29 فروردین برگزار می‌شود و پرنده‌های سقوط آزاد تیپ 45 در بیرجند اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با بیان اینکه رژه روز ارتش فردا در بیرجند ساعت 8 صبح از بلوار صیادشیرازی روبه‌روی پمپ بنزین آغاز می‌شود، گفت: تا زمانی که بر محور وحدت باشیم هیچ کشوری نمی‌تواند ما را مورد تهاجم قرار دهد و این وحدت در این روزها پررنگ‌تر می‌شود.

شاطری بیان کرد: به جهان نشان دادیم و نشان خواهیم داد همانطور که در زمین و هوا و دریا رژه می‌رویم به طور قطع بدانند در این سه حوزه آنقدر مقتدر هستیم که اجازه تجاوز به کسی نمی‌دهیم.

وی گفت: کشورهای پیشرفته جهان برای به دست آوردن توسعه مدرن نیاز به امنیت پایدار دارند یعنی نقطه آغازین هرگونه فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بدون امنیت نمی‌شود، لذا ایجاد امنیت پشتوانه و مایه دلگرمی است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی تصریح کرد: فاز 3 اراضی زعفرانیه بیرجند با 720 واحد خانه در حال ساخت است و پادگان ارتش قاین نیز در حال احداث است