// ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۰۵:۴۰
کمک ۱۱ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان خراسان جنوبی

همزمان با برگزاری نوزدهمین جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی، بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک مردم و خیران جمع‌آوری شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، این همایش عصر (یکشنبه) با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و خیران در مجتمع غدیر بیرجند برای آزادسازی ۵۴ نفر از زندانیان با محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد برگزار شد که در مجموع بدهی این زندانیان حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جشن گلریزان مرکز استان از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی استاندار به ضیافت رهایی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد.

سید محمدرضا طالبی ضمن ابلاغ سلام استاندار به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: استاندار مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان کمک کرده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی هم گفت: در روایاتی آمده امام علی (ع) وقتی دارایی کسی را اعلام کنند می‌فرمودند دارایی آن چیزی است که فردی پیشاپیش برای آخرت خود فرستاده است.

حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: برخی می‌گویند وسع مالی ندارند تا انفاق کنند و انفاق از وظایف افرادی است که دارای تمکن مالی هستند در حالی که امام صادق (ع) فرمودند سه جا بر خدا واجب است که بنده خود را به بهشت بفرستد یکی از این سه مورد زمانی است که فرد در صورت تنگدستی انفاق کند.

وی ادامه داد: در ستاد دیه استان اگر کسی هزار تومان کمک کند آن را می‌پذیریم چرا که همین اعداد و رقم‌های ناچیز در کنار هم چند زندانی را آزاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته به همت مردم و خیران تعداد ۱۳۷ نفر زندانی استان آزاد شدند که از این تعداد ۵۰ نفر بدهی مالی، ۶۷ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه و ۲ نفر به دلیل دیه بودند.

وی گفت: برای مهریه هم با شرایط خاص فردی را به زندان می فرستیم لذا فرصت‌هایی داده می‌شود و در نهایت اگر فرد قدرت پرداخت نداشته باشد بازداشت می‌شود.

حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: همچنین دیه مربوط به صدمات غیر عمد است پس مردم بدانند هزار تومان برای جرایم عمدی هزینه نمی‌کنیم و فقط برای محکومان مالی و غیر عمد کمک‌های خیران هزینه می‌شود.

وی با بیان از میان زندانیان آزاد شده در سال گذشته ۱۳۲ نفر مرد و پنج نفر زن هستند گفت: در هزینه‌کرد وجوه خیران سعی می‌شود با حداقل مبلغ، رضایت شکات اخذ شود لذا مبالغ را حساب شده و دقیق هزینه می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی یادآور شد: به هر میزان مردم استان در جشن گلریزان کمک کنند ۲ برابر از ستاد دیه کشور می‌توان مساعدت گرفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴ زندانی با جمع بدهی بیش از هفت میلیارد تومان در استان هستند که بابت محکومیت‌های مالی بازداشت بوده و چشم و امید آنها به دستان خیران است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: جشن گلریزان تا پایان ماه رمضان در تمامی شهرستان‌ها ادامه دارد.

غلامرضا حسین پور افزود: تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعهدات مردم و خیران در جشن گلریزان مرکز استان است.

وی گفت: این میزان تعهد کمک مردم و خیران حدود چهار برابر مبلغ سال گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به همت اداره کل راه و شهرسازی زمینی در طرح فرزان برای احداث ساختمان ستاد دیه استان اختصاص یافته است.