سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می‌شود

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان در روزهای آتی وزش باد شدید، گرد و خاک، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان جواد نخعی اعلام کرد : فعالیت این سامانه از اواخر وقت فردا شروع می‌شود و تا روز سه‌شنبه بیشتر در مرکز و نیمه شمالی استان فعال است.

وی گفت: همچنین از دوشنبه شب شاهد بارش برف در نقاط کوهستانی و مستعد خواهیم بود.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: روند تغییرات دما در ۲۴ ساعت آینده افزایشی است و دمای هوا چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به ناپایداری جوی در روزهای آتی فعالان بخش کشاورزی نسبت به ایمن‌سازی سازه‌های گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، سقف‌های موقت و محافظت از نهال‌های جوان در برابر وزش باد اقدام کنند.

نخعی افزود: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری در این مدت بپرهیزند و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با دمای منفی چهار و دهسلم نهبندان با ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دما در مرکز استان بین یک و ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شد