// ۲۵ فروردين ۰۲ ، ۱۵:۵۲
قدردانی مسوولان خراسان جنوبی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کردند.


در پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند آمده است: درود بر شما مردم شریف و بزرگوار استان مومن خیز و انقلابی خراسان جنوبی؛ سلام و درود خدا بر شما باد که در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان، دعوت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) را اجابت فرمودید و با زبان روزه حضوری گرم و شورآفرین را در راهپیمایی روز جهانی قدس خلق نمودید و بار دیگر، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی ایران و مسلمانان بیدار جهان را فریاد برآوردید و قدرت و شکوه این ملت را به جهان نشان دادید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تبریک به جهت این حضور پرشکوه، از حضور دشمن‌شکن شما مردم ولایتمدار استان همچنین تمامی دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی و اجرای این راهپیمایی بزرگ اعم از نیروهای خدوم انتظامی و امنیتی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و اصحاب رسانه تشکر و قدردانی می‌کنم. امید است تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان و در پیروی از فرمایشات معظم له تا رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.

استاندار خراسان جنوبی هم در پیام خود به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "راهپیمایی روز قدس حقیقتا یک پدیده‌ منحصر به‌فرد است. پیام رونق و شکوفایی بیشتر راهپیمایی روز قدس در کشورهای مختلف این است که با وجود تبلیغات بیگانگان، نزدیکی و هم‌ جهتی ملت‌های مسلمان با ملت ایران بیشتر شده است".

جواد قناعت افزود: بار دیگر در سایه عنایات ذات اقدس حضرت حق جلت عظمته و با بصیرت، ذکاوت و احساس تکلیف شما مردم همیشه همراه آرمان‌های نظام، روز قدس، این جهانی‌ترین میراث گرانسنگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) به عرصه‌ای زیبا و باشکوه از همبستگی علیه تجاوز و تعدی اشغالگران صهیونیستی و اعلان حمایت جهانی از فلسطین قهرمان تبدیل شد.

وی اظهار داشت: این حضور ماندگار و تاریخی ملت روزه‌دار ایران اسلامی و دیگر پیروان ادیان توحیدی در اقصی نقاط جهان، حول محور مسجد الاقصی این نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان و در راهپیمایی روز جهانی قدس، در خور تحسین است.

استاندار خراسان جنوبی نوشت: حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی که همانا سربازان مکتب سیدالشهدای مقاومت، سجاده‌نشین مسلخ عشق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند، جلوه‌های زیبایی از حضور قلب‌های هدایت شده در مسیر حق‌طلبی و آزادی‌خواهی را به تصویر کشیده و در تاریخ ماندگار کرده است.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم این بصیرت و زمان‌شناسی همه اقشار و گروه‌های مردم، خانواده‌های گرانقدر شهدا، ایثارگران جان برکف، روحانیت معزز به ویژه اهالی محترم رسانه که در انعکاس این همه شکوه و هیمنه حضور در صحنه مردم، نقشی بسزا دارند را قدر دانسته و این لبیک گفتن به‌موقع به ندای یگانه رهبر جهان اسلام (حفظه الله) در دعوت از همه آزادی‌خواهان به همراهی با مظلوم‌ترین و ستمدیده‌ترین ملت تاریخ را می‌ستایم و توفیق و سربلندی مسلمانان را در همه نقاط دنیا از حضرت احدیت مسئلت دارم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد.

در این پیام آمده است: به لطف و مدد پروردگار متعال مردم شریف و خداجوی خراسان جنوبی در لبیک جانانه به ندای ملکوتی حضرت امام خمینی «رضوان‌الله تعالی علیه» و مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلام، حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» در مقطع حساس کنونی حماسه ماندگار دیگری آفریدند.

این پیام ادامه داد: مردم عزیز و روزه‌دار خراسان جنوبی با اراده پولادین خود علیه سبوعیت و موجودیت نامشروع صهیونیست‌ها فریاد زدند و در حمایت همه جانبه از فلسطین قهرمان در جای جای استان خراسان جنوبی یکصدا شعار دفاع از فلسطین و اسلام و مظلومین را سر دادند.

در ادامه این پیام آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از مردم آزاده و همیشه در صحنه خراسان جنوبی که حماسه‌ای جاودان به یادگار گذاشتند و برگ زرین دیگری در دفتر قطور افتخارات خود ثبت کردند قدردانی کرده؛ مزید توفیقات و عزت و عظمت روزافزون همگان را از خداوند متعال مسألت دارد.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در بیش از ۹۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار شد. این راهپیمایی در مرکز استان حوالی ساعت ۱۰ امروز از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.