۶۹ نقطه حادثه‌خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای این استان طرح مصوب دارد و ۶۹ نقطه دیگر نیز بتازگی شناسایی شده است.



به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،اسدالله جلال‌زاده روز شنبه در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: از ۳۱ نقطه پرخطر دارای طرح که از سال ۹۵ مصوب شده، ۱۳ مورد رفع شده، پنج نقطه در دست اجرا و ۱۳ نقطه مانده است.

وی گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان هم اخیرا شناسایی شده که در راستای دستورالعمل بازنگری نقاط حادثه‌خیز که ابلاغ شده، مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۲۸ آبنمای جاده‌ای با اولویت تغییر به پل در این استان خبر داد و افزود: این تعداد آبنما در جاده‌های اصلی استان شناسایی شد و در راه‌های فرعی نیز ۴۸۲ آبنما و راه‌های روستایی هزار و ۵۲۱ آبنما شناسایی شده‌ که پس از تعیین تکلیف آبنماهای جاده‌های اصلی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساخت هرگونه آبنما در پروژه‌های جدید راهسازی ممنوع اعلام شده است گفت: ۱۲ آبنما با اعتبار مورد نیاز ۳۸ میلیارد تومان در اولویت اجرا قرار گرفته که امیدواریم با آغاز پروژه یک ساله بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

جلال‌زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایمن‌سازی جاده‌ها تامین زیرساخت مورد نیاز پایگاه‌های مسجد شکر، مزینان، جعفرانی و پایگاه شماره ۸ شهرستان طبس با توجه به موقعیت راهبردی این شهرستان در اولویت قرار گرفته که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: علت اصلی این مشکلات، نبود زیرساخت‌های ارتباطی، آب، برق، گاز و تلفن است که معمولا بخش خصوصی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در این پایگاه‌ها نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی ۵۷ نقطه کور ارتباطی در جاده‌های این استان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در ایمنی جاده‌ای نگاه ویژه متولیان در این بخش ضروری است.