// ۲۰ فروردين ۰۲ ، ۰۸:۳۱
خراسان جنوبی جزو پنج استان اول کشور از نظر گرد و غبار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۵ کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده و خراسان جنوبی جزو پنج استان اول کشور در حوزه گرد و غبار است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی در اولین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار شد افزود: اعتبارات خوبی در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار جذب شده و این اعتبارات به منظور تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در استان، نهالکاری و بوته‌کاری، هلالی آبگیر و سایر حوزه‌ها هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سرایان و نهبندان مستقر است و وضعیت کیفی هوا را پایش و آنالیز می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری و رئیس کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی نیز با مهم خواندن این کارگروه و ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه گفت: ۲ موضوع پیشگیری از به وجود آمدن شرایط اضطرار و چگونگی اطلاع‌رسانی، هشدار و مقابله با این پدیده باید در راس امور کارگروه قرار گیرد.

محمدعلی آخوندی بیان کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید وظایف خود را براساس شیوه‌نامه ابلاغی، تنظیم و اجرایی کنند.

در این نشست با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار توسط سازمان حفاظت محیط زیست، وظایف هر یک از دستگاه‌های عضو کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اولین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برگزار شد.