// ۱۵ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۲۱
بازدید ۷۸ هزار نفر از اماکن مذهبی در شهرستان فردوس

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع دستی فردوس گفت: در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه امسال ۷۸ هزار و ۴۴۵ نفر از اماکن مذهبی شهرستان فردوس بازدید کردند.


  گزارشی از : اعظم جمالی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، کاظم شبنم زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در بازه زمانی 21 اسفند تا 15 فروردین ماه امسال 78 هزار و 445 نفر از اماکن مذهبی شهرستان فردوس بازدید کردند که این تعداد بازدید از بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم (ع) و مساجد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس از بناهای مذهبی، تاریخی فردوس به بارگاه سلطان محمد و ابراهیم در محله سادات شهر تون، مسجد جامع قدیم و مسجد کوشک (در شهر تون) اشاره کرد و گفت: قدمت بارگاه امامزادگان به دوره تیموری و سابقه تاریخی مسجد جامع هم به قرن های دوم و سوم برمی گردد.

شبنم زاده آمار کل بادید از ۷ جاذبه شاخص تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان فردوس در بازه زمانی 21 اسفندماه تا 15 فرودین ماه را 289 هزار و 424 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 78 هزار و 445 نفر از اماکن مذهبی و 126 هزار و 451 نفر از اماکن تاریخی، 26 هزار و 521 نفر از اماکن طبیعی و بیش از 58 هزار نفر از اماکن دست ساز بازدید کردند.

وی با اشاره به افزایش میزان اقامت و بازدید از جاذبه ها و اماکن مذهبی، تاریخی و... امسال نسبت به سال گذشته گفت: میزان بازدید و اقامت در بازه زمانی 21 اسفند تا 15 فروردین امسال نسبت به مدت مشابه به ترتیب از رشد 23 و 19 درصدی برخوردار است.

وی تعداد بازدید از امامزادگان فردوس را 78هزار و 445 نفر، شهر تاریخی تون را 84 هزار و 905 نفر، آبگرم فردوس 58 هزار و هفت نفر و میراث جهانی قنات بلده را 40 هزارو 384 نفر اعلام کرد.