// ۱۷ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۲۱
اولین بسته‌های کتاب برای نابینایان خراسان جنوبی ارسال شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین بسته‌های کتاب نابینایان از طریق طرح "سوکوگرام" به صورت رایگان در داخل استان ارسال شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمود حاجی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: اولین بار در خراسان جنوبی طرحی اجرایی شد که به موجب آن همه روشندلان استان می‌توانند مرسولات پستی خود از مبدا کتابخانه یا به مقصد کتابخانه را رایگان دریافت و ارسال کنند.

وی افزود: در مرحله نخست رایزنی‌هایی با اداره پست انجام شد و سپس با نمایندگی انجمن نابینایان ایران هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا مهر رسمی آن انجمن دریافت و تحویل نماینده آنها در استان شود که کتابدار ما در کتابخانه محمدتقی کریم‌پور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: سپس اقدام به شناسایی روشندلان استان شد و اینک مفتخریم در سال جدید و به برکت ماه رمضان بسته‌های پستی این افراد با محتوای کتاب در خانه آنان به طور رایگان تحویل شد.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر به نابینایان و کم‌بینایان در سال گذشته یک کتابدار روشندل استخدام شد و در کتابخانه محمدتقی کریم‌پور واقع در محله کاظمیه بیرجند شروع به کار کرد.

حاجی افزود: بخش تخصصی نابینایان در مرکز استان تجهیز و تکمیل شده و این بخش با برخورداری از کتابدار روشندل، دستگاه‌های تخصصی مرتبط با روشندلان و ده‌ها کتاب بریل در خدمت جامعه نابینا و کم‌بینا است.

وی گفت: خدمات در کتابخانه‌های عمومی در سال جدید به صورت تخصصی و متناسب با نیاز هر قشر و طبقه ارائه خواهد شد.