// ۱۵ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۵۴
حدود سه تُن مواد غذایی فاسد در خراسان‌شمالی کشف و معدوم شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۲ تُن و ۷۶۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح "سلامت نوروزی" از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون در استان کشف و معدوم‌ شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، دکتر جواد شاهین فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار و ۴۰۵ مورد بازدید از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون از مراکز تهیه، توزیع و مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها، سامانه‌های آبرسانی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد.

وی افزود: بیشترین بازرسی های انجام شده مربوط به مراکز تهیه مواد غذایی استان با ۲ هزار و ۷۶۹ مورد بازدید بهداشتی است.

شاهین فر ادامه داد: طی بازرسی‌های انجام‌شده در این مدت سه واحد صنفی پلمب و برای ۲۲۵ واحد نیز اخطار صادر و ۴۷ واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: طرح سلامت نوروزی، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سالجاری در خراسان شمالی آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی ۲۳۹ بازرسی از مراکز و اماکن بین‌راهی، ۷۸۹ بازرسی از اماکن عمومی، ۱۱۱ بازرسی از اماکن اقامتی، ۳۲۴ بازرسی مشترک، ۷۷۱ سنجش با تجهیزات پرتابل، ۲ هزار و ۲۳۳ مورد کلرسنجی و ۶۹ بازرسی از پایانه های مسافرتی نیز در این مدت انجام شده است.