// ۱۱ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۴۴
استقبال و گردشگران از نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان طبس

استقبال زائران و گردشگران از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در ایام عید نوروز 1402


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و دبیرستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس ضمن بیان این مطلب گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع با بیش از 40 غرفه شامل : 12 غرفه صنایع دستی در رشته های قلم زنی خاص طبس ، تولیدات چرمی ، سوخت نگار چوب ، حوله بافی ، گلیم بافی و پلاس بافی ، سفال و سرامیک و پخل بافی و بقیه غرفه ها متعلق به سوغات محلی عمدتاً شهرستان طبس و شهرهای اصفهان ، تبریز ، یزد و قائن می باشد. اجرای زنده قلم زنی ، تولیدات چرمی و سوخت نگار نیز در محل غرفه ها در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
به گفته وی : اجرای زنده و نمایش روند تولید محصولات صنایع دستی با استقبال زائران و گردشگران مواجه گردید و علاقمندان در محل غرفه های تولید زنده می توانند تجربه فعالیت صنایع دستی داشته باشند و آموزش اولیه داده می شود.
عرب افزود : علاوه بر این نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و معرفی آداب و رسوم در شهر دیهوک با 5 غرفه ، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با 7 غرفه ، غرفه فروش صنایع دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع دستی و سوغات محلی روستای کریت ، در قالب ستاد اجرائی خدمات سفر و برای ایام نوروز 1402 پیش بینی گردید که با استقبال گردشگران مواجه گردید.
عرب مجموع فروش این نمایشگاهها را تا پایان هشتمین روز از سال جدید بیش از 8900 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع دستی ، آشنایی صنعتگران با فضای بازار ، بازاریابی محصولات صنایع دستی ، ارتقاء سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف ، شناسایی صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان می باشد.
عرب افزود: احیاء ، توسعه و ترویج و آموزش صنایع دستی را در اولویت برنامه های سال جدید داریم و از همه علاقمندان و فعالان صنایع دستی درخواست می کنم برای توسعه صنایع دستی شهرستان کمک کنند و از تسهیلات کم بهره ، صدور مجوز و پروانه بهره برداری رایگان ، معافیت های مالیاتی ، امکان حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی ، آموزش رایگان و ... استفاده نمایند.