// ۱۰ فروردين ۰۲ ، ۱۷:۳۶
سوانح رانندگی غرب خراسان رضوی با ۷۳ مصدوم رکورد زد

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در شبانه‌روز گذشته با وقوع ۴۲ مورد واژگونی و برخورد خودروها در جاده‌های غرب خراسان رضوی، ۷۳ نفر مصدوم شدند که این رقم از آغاز تعطیلات نوروزی یک رکورد محسوب می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، دکتر عباس کافی عصر پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: از مجموع ۷۳ مصدوم رخدادهای جاده ای غرب خراسان رضوی ۵۹ نفر با آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امداد سبزوار و دیگر مراکز درمانی منطقه منتقل شده و سایر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه جاده پرتردد سبزوار - داورزن- شاهرود بیشترین حجم حوادث نوروزی را به خود اختصاص داده است، افزود: خواب آلودگی و خستگی، سرعت بالا و سبقت های غیرمجاز از عوامل اصلی حوادث ترافیکی در این محور است که باعث وارد آمدن خسارت مالی و جانی به مسافران می شود.

بنا بر اعلام اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شبانه روز پیش از این ۲۸ مورد واژگونی و برخورد خودرو در جاده‌های غرب خراسان رضوی صورت گرفته بود که ۴۹ نفر بر اثر آن مجروح شده بودند.

۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند