// ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۲۱:۱۰
اقامت ۸۸ هزار مسافر ‌و گردشگر در اماکن اقامتی و گردشگری فردوس

در دور اول شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ تعداد ۸۸۷۰۴ نفر در اماکن اقامتی گردشگری و کمپ های موقت و تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شهرستان اقامت داشته اند.


  گزارش از اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،کاظم شبنم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده و برگزاری جلسات هدفمند با موضوع توسعه و معرفی ظرفیت های شهرستان و با عنایت به تاکید فرماندار محترم مبنی بر لزوم آمادگی و همکاری دستگاههای خدمات رسان در ارائه خدمات شایسته به مسافران بویژه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی، کلیه امکانات و خدمات برای استقبال از مسافران با همکاری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر فراهم و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان گفت: در ۱۳ روز اول سفرهای نوروزی ( ۲۱ اسفند لغایت ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲) تعداد ۱۶۱۴۰ نفر در اماکن گردشگری، ۶۲۵۴۰ نفر در کمپ های موقت، ۶۵۶۲ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۲۷۳۰ نفر در میهمانسرای ادارت، هیات های مذهبی و .. اسکان داشته اند .
وی گفت : با توجه به رشد چشمگیر و افزایش حجم بالای مسافران نوروزی تعداد ۱۴۷۰۰۰ نفر از ۷ جاذبه شاخص تاریخی، طبیعی، مذهبی و دست ساز این شهرستان شامل ( آبگرم معدنی، شهر تاریخی تون، امامزادگان فردوس، دهکده گردشگری کویری پلند، موزه مردم شناسی و میراث جهانی قنات بلده بازدید که تاکنون بیشترین بازدید مسافران مربوط به شهر تاریخی تون می باشد.
شبنم زاده‌ همچنین گفت : تاکنون ۳۴ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شهرستان انجام که به ۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی تذکر داده شده است .
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان نیز از عملکرد و اقدامات مسئولین و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان بویژه شهرداری فردوس در خصوص مشارکت در برپایی بازارچه نوروزی و زیباسازی و نصب المان های نوروزی و اجرای دیوار نگاره ها با موضوع فردوس شهری برای گردشگری تشکر و قدردانی نمود.
وی همچنین گفت : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ساعت فعالیت موزه مردم شناسی فردوس در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت‌۹ صبح الی ۱۷/۵ عصر خواهد بود