// ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۶:۴۲
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهدمقدس

شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد امروز، شنبه در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی روز شنبه در افتتاحیه این نمایشگاه حضور یافت و از غرفه های آن بازدید کرد.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص این نمایشگاه گفت: فعالان قرآنی، فرهنگی و هنری استان در ۱۵۰ غرفه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد محصولات، دستاوردها، فعالیتها و هنرمندیهای خود را برای مخاطبین به نمایش گذاشته اند.

حمید صمدی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن و بهار طبیعت، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از حال و هوا و زیبایی خاصی برخوردار است و فعالان قرآنی و فرهنگی تلاش کرده اند بهترین محصولات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی قرار دهند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گشایش یافت

وی بیان کرد: غرفه های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به دارالقرآن الکریم و مجموعه های دیگر آستان قدس رضوی، ۱۲ موسسه و تشکل قرآنی، نشر مکتوب و نشر دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی، هنرهای تجسمی، انجمن سینمای جوانان ایران، حجاب و عفاف، حوزه علمیه مشهد، دستگاه های اجرایی مختلف و فعالان قرآنی کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، آفریقا و عراق اختصاص یافته تا فعالیتها و هنرمندیها و محصولات خود را در آن عرضه کنند.

صمدی اظهار داشت: هر شب کرسی تلاوت قرآن کریم و جلسات قرآنی به همت جامعه قاریان مشهد در محل نمازخانه مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار می شود به نحوی که در این بخش ترتیل خوانی یک جزء از قرآن کریم از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و قرائت قرآن توسط اساتید قرآنی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ را خواهیم داشت.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نهادهای زیرمجموعه آستان قدس رضوی و تشکلها و موسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برنامه های متنوعی را ویژه کودکان و نوجوانان طراحی کرده اند و هر شب در غرفه خود مسابقات قرآنی را ویژه این قشر برگزار می کنند.

اجرای زنده آثار هنری از جمله سرود و خوشنویسی ، برپایی غرفه ویژه کودکان و مشارکت اتباع خارجی مقیم مشهد در این نمایشگاه از بخش های جذاب شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین ماه مصادف با ۲ تا ۹ ماه مبارک رمضان، در مرکز دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.