// ۰۳ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۷
اعلام ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و تقارن آن با تعطیلات نوروزی، آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های گسترده‌ای را برای میزبانی از زائران و مجاوران تدارک دیده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارکاعلام ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی رمضان با عید نوروز و تشرف میلیونی زایران به مشهدالرضا (ع)، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای میزبانی از خیل زائران نوروزی در ماه قرآن انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد گفت: برنامه محوری حرم مطهر رضوی در ماه نزول قرآن، برپایی محافل باشکوه قرآنی است که در چند نوبت برگزار خواهد شد.
وی گفت: اولین مراسم ترتیل‌خوانی، ویژه عموم زائران، بعد از اقامه نماز صبح ساعت ۵:۱۵ تا ۶:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) با حضور قاریان و حافظان برجسته آستان قدس رضوی، دومین محفل ترتیل‌خوانی، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ در رواق امام خمینی (ره) و سومین محفل نیز هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در ایوان مقصوره صحن گوهر شاد و محفل ترتیل‌خوانی ویژه بانوان نیز همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: برگزاری جلسات تفسیر قرآن توسط تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک است که از پانزدهم تا سی ام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و زائران می‌توانند برای حضور در این جلسات در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حضور یایند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژادبا اشاره به محفل ادعیه خوانی شب‌های ماه رمضان گفت: زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در شب‌های ماه مبارک رمضان دعای پرفیض افتتاح را ساعت ۲۰:۱۵ با نوای گرم مداحان اهل بیت (ع)؛ علی ملائکه، محمد عطاپور، محمد موحد، امیر عارف، مهدی سروری و جواد مشکی باف زمزمه خواهند کرد.
وی گفت: سخنرانی‌های مذهبی و بیان معارف اهل بیت (ع)، از دیگر برنامه‌های این ایام است که در دو محل مسجد گوهرشاد و رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: محافل سخنرانی مسجد گوهرشاد، هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره برگزار می‌شود که در دهه اول ماه مبارک با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی همراه خواهد بود و از روز دهم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی ادامه پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد گفت: محافل سخنرانی رواق امام (ره) هم هر روز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در دهه اول ماه مبارک با سخنرانی آیت الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری و مداحی رضا قانع دهه دوم ، حجت الاسلام والمسلمین محمد سید آبادی و علی خوشچهره و در دهه سوم نیز زائران پای سخنران و مداحی حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه و سید جعفر ماهرخسار خواهند نشست.

برنامه‌های رواق دارالحجه برای زائران عرب‌زبان
وی همچنین به ویژه برنامه‌های تبلیغی مذهبی تدارک دیده شده در رواق دارالحجه ویژه زائران عرب زبان اشاره و بیان کرد: حجج اسلام والمسلمین محی الدین مکارم، امان الله، سید ابوالفضل طباطبایی و جعفر اسلامی فر، سخرانان محافل ماه مبارک رمضان در رواق دارالحجه خواهند بود.