// ۰۱ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۳۲
شمار ورود خودرو به خراسان‌شمالی ۲۰ درصد افزایش یافت

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۲۰ درصد شمار ورود و ۲۶ درصد خروج خودرو به استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی(۲۵ اسفندماه) سال گذشته تا یکم فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ رحمان اسپیدکار روز سه شنبه در حاشیه آیین استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرستان بجنورد اظهار کرد: واژگونی خودرو بیشترین علل تصادفات جاده ای در خراسان شمالی است که بدلیل عدم توجه کافی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق می افتد.

وی افزود: در همین راستا به تمامی رانندگان توصیه می شود که در طول مسیر سفر خود هر ۲ ساعت یک توقف و استراحت داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: رانندگان هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید دقت و مراعات بیشتری کنند تا میزان تصادفات (فوتی، جرحی و خسارتی) روند نزولی به خود گیرد.

اسپیدکار تصریح کرد: همه دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان باید دست به دست هم دهند تا سوانح رانندگی به حداقل برسد و بهتر است رانندگان نیز با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نقش بارز خود را در کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات به درستی ایفا کنند تا سفری خوش برای آنها رقم بخورد.

آماده باش تمامی دستگاه برای خدمات به مسافران نوروزی

استاندار خراسان شمالی نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: همه دستگاه‌های امدادی برای خدمت رسانی و راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی به صورت ۲۴ ساعته آماده‌باش هستند.

دکتر محمد رضا حسین نژاد بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا خاطرات خوبی از حضور و اقامت در خراسان شمالی در ذهن مسافران باقی بماند.

وی در ادامه به برپایی سیاه چادرها و غرفه های صنایع دستی در بوستان های این استان اشاره کرد و گفت: هدف از برپایی سیاه چادر های نوروزی و غرفه‌های صنایع دستی در بوستان ها برای معرفی بیشتر استان به مسافران نوروزی است.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: این امر ابتکاری که توسط متولیان و دستگاه های مربوطه صورت گرفته است موجب خواهد شد تا در ذهن مسافران نوروزی و گردشگران ماندگار شود و روزهای بیشتری را در این استان ماندگار شوند.

در پایان استاندار خراسان شمالی به همراه دیگر مسوولان استانی سال جدید را با اهدای گل و بسته های فرهنگی و سنتی به مسافران نوروزی در ورودی شهرستان بجنورد تبریک گفتند.

تا کنون ۷۴۳ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵۲۳ اثر تاریخی، ۵۴ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس، ۲۵ اثر منقول تاریخی و ۳۲ پرونده میراث ناملموس نیز با به‌صورت مشترک در حیطه خراسان ثبت شده است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد