// ۰۱ فروردين ۰۲ ، ۲۲:۲۰
متهم به کلاهبرداری ۲۵۰ میلیاردی در سبزوار بازداشت شد

فرمانده انتظامی سبزوار گفت: متهمی که با ادعای فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار از برخی شهروندان سبزواری مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود بازداشت شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرهنگ حسین بیات مختاری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری فردی سودجو از شهروندان با ادعای فروش حواله خودرو صفر کیلومتر زیر قیمت بازار در سبزوار، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان پلیس نشان می داد که متهم با جلب اعتماد حدود ۳۰۰ نفر از مالباختگان اهل استان های تهران و خراسان رضوی، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از آنان به بهانه فروش حواله خودروهای صفر کیلومتر زیر قیمت بازار، کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی سبزوار پس از چند روز کار شبانه روزی و رصد دقیق تحرکات متهم، وی را در حالی که بدون گذاشتن ردی از خود در چند استان تردد داشت، در مخفیگاه خود واقع در استان گلستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی متهم به سبزوار منتقل و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که وی به همراه چهار نفر از همدستانش با دادن وعده تحویل حواله خودرو زیر قیمت بازار، از ۳۰۰ نفر از شهروندان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده که همدستان متهم نیز با دستور مقام قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند.

سرهنگ بیات مختاری گفت: متهم اصلی پرونده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و تحقیقات برای دستگیری همدستانش تا حصول نتیجه توسط پلیس ادامه دارد.

فرمانده انتظامی سبزوار گفت: مردم قبل از انجام معامله تحقیقات بیشتری در باره صحت و سقم ادعای فروشنده انجام دهند و فریب کلاهبرداران را با وعده سود بیشتر نخورند