ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی از مشکلات واحدهای تولیدی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و تسهیلات سرمایه در گردش از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است که رفع آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ٍ جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: دستورالعمل‌های دست و پاگیر صادر شده از مرکز و استان که به واحدهای تولیدی اجازه صادرات محصولات را به خارج از استان نمی‌دهد از دیگر مسائل و مشکلاتی است که در این بازدیدها توسط تولیدکنندگان مطرح شد.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک استان به منظور افزایش تولید و اشتغال در دستور کار است و با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که به‌جد پیگیری می‌شود رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان است که تاکنون در بازدیدهای میدانی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون از چند پروژه و واحد تولیدی موفق و بزرگ استان بازدید شده که موانع توسط تولیدکنندگان مطرح و اقدامات مورد نیاز برای رفع مشکل واحدها نیز انجام شده است.

قناعت اظهار داشت: در کنار رصد واحدهای تولیدی بزرگ به سراغ واحدهای تولیدی خرد و کوچک هم رفته‌ایم که در شهرک‌های صنعتی با یک سوم یا یک پنجم ظرفیت کار می‌کنند و برخی از واحدها تعطیل هستند.

وی فعال‌سازی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل را از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید رییس جمهور برشمرد و افزود: امروز از نزدیک مسائل و مشکلات این گونه واحدها در شهرک صنعتی بیرجند با همراهی دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و به متولیان دستور پیگیری داده شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی مسائل و مشکلات به‌صورت میدانی با حضور مسوولان مرتبط بررسی و با پیگیری نهایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ، واحد تولیدکننده لوله پلی اتیلن، کارخانه تولیدی عایق رطوبتی، شرکت تولیدی پولاد مشبک، واحد تولید عرقیات گیاهی و کارخانه محصولات لبنی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند هستند که استاندار خراسان جنوبی امروز از آنها بازدید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، جمعی از مدیران ستادی و استانی در این بازدید، استاندار خراسان جنوبی را همراهی کردند.


کد خبر 149

منبع :ایرنا