۱۴۴ مدرسه خراسان شمالی برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۴۴ باب مدرسه استان در راستای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده‌ است که این اماکن از ۲۹ اسفندماه آماده پذیرایی از مسافران فرهنگی است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، ابوالقاسم اکبری روز شنبه در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد:این تعداد مدرسه در قالب ۹۲۰ کلاس درس در نظر گرفته شده است؛ به جز مدارس یاد شده، این آمادگی را داریم تا در شرایط اضطراری و بحرانی، مسافران یا در راه‌ماندگان را در دیگر مدارس نیز اسکان دهیم.

وی افزود: مدرسه ها به سه دسته "الف"، "ب" و "ویژه" دسته‌بندی شدند که به ترتیب در نوع الف ۲۹۹ کلاس، نوع ب ۱۵۵ کلاس و ویژه ۹۲ کلاس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در نوع ویژه مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال ، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی به‌صورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

اکبری بیان کرد: همچنین نوع "الف" مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی بصورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

وی افزود: در نوع "ب" نیز مدرسه هایی هستند که هر کلاس تلویزیون و یخچال ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظار کرد: حق پرداختی مسافران برای هر روز اسکان در نوع ویژه ۱۵۰ هزار تومان، نوع الف ۱۰۰ هزار تومان و ب ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

اکبری تصریح کرد: امکانات اسکان ما محدود به خانواده فرهنگیان نمی شود و افرادی که به اسکان در مجموعه آموزش و پرورش این خطه نیاز دارند می‌توانند به صورت حضوری به ستاد اسکان واقع در اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی مراجعه یا از طریق سامانه محل اسکان خود را رزرو کنند.

وی افزود: سال گذشته در این ایام سه هزار و ۲۶۴ خانوار در قالب ۱۱ هزار و ۲۶۲ مسافر نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان خراسان شمالی پذیرش شدند