جانشین فراجا: ۴ هزار گشت انتظامی برای نوروز پیش‌بینی شد

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از ۴ هزار گشت انتظامی راهوری برای نوروز ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است و در موضوعات مختلف، مناطق هدف، جاده‌ها و استان‌های هدف بکارگیری می‌شود.
 


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سردار سرتیپ قاسم رضایی روز شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران درباره قرارگاه‌های نوروزی و تدابیر پلیس برای کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: کشور ما از آرامش و شادی برخوردار است و مردم همیشه خوش سفر هستند و سفر را در مسیر عبادت یعنی صله ارحام می‌دانند که با این نگاه، تجربه پلیس نشان می‌دهد امسال بیش از سال‌های قبل سفر خواهیم داشت.

وی افزود: به ویژه آنکه در سوم فروردین وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم لذا روزهای باقیمانده تا تحویل سال و روزهای آغازین سال نو راه‌های کشور پر ترافیک خواهد بود.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: از بهمن ماه برای قرارگاه‌های نوروزی در سطح کشور و مرکز برنامه‌ریزی کامل شده و قرارگاه نوروزی مجموعه انتظامی از ۱۵ اسفند فعال است که حداقل تا ۱۵ فروردین استمرار دارد و دوسوم کل مجموعه انتظامی کشور از مرزها تا جاده‌ها، شهرها و سایر خدماتی که نیاز است، در صحنه حضور دارند.

وی اظهار داشت: در کنار این موضوع حرکت انقلابی و بصیرتی راهیان نور را داریم که از مبدا تا مقصد و برعکس در حوزه ترافیک، مرزبانی و انتظامات همچنین ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و فعالان این حوزه توجیه شده‌اند که چگونه زائران کربلای ایران در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان طی مسیر کنند.

سردار رضایی افزود: مجموعه انتظامی کشور برای خدمات‌رسانی به مردم شریف و انقلابی ایران در این ایام که همه به گشت و گذار، صله ارحام، تفریح و زیارت می‌روند آماده‌باش خواهد بود.

وی در مورد تصادفات گفت: دغدغه جدی پلیس همواره راحتی مردم است و یکی از مواردی که خوشی مردم را به تلخی‌های سنگین تبدیل می‌کند همین تصادفات است و افراد هنگام سفر و رانندگی یکسری اصول، تذکرات و مقررات را رعایت نمی‌کنند که منجر به تصادف، مصدومیت یا فوت مسافران می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: توصیه و درخواست ما از همه مسافران این است، تمامی مقرراتی که آنها را می‌دانند از جمله پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت از راست را رعایت کنند و در ۳۰ کیلومتری شهرها به سرعت نروند زیرا بیش از ۶۰ درصد تصادفات، صدمات و تلفات در ۳۰ کیلومتری شهرها است.

وی افزود: رانندگان در شب که خسته و خواب‌آلوده هستند، حرکت نکنند و همواره هنگام رانندگی به جلو توجه داشته باشند زیرا لحظه‌ای صحبت کردن با سرنشینان یا تلفن همراه منجر به خطر و حادثه جبران ناپذیر می‌شود.

سردار رضایی گفت: سایر اعضای خانواده هم در صورت مشاهده تخلف راننده تذکر دهند که باعث می‌شود تصادفات به حداقل برسد.

وی افزود: در موضوعات انتظامی نیز به عنوان خادم ملت توصیه داریم که مردم خانه‌هایشان را رها نکنند و ملاحظات امنیتی رعایت شود و اگر اتفاقی بیفتد پلیس برای امدادرسانی در کنار مردم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی درباره هوشمندسازی پلیس گفت: اصل هوشمندسازی مفهوم گسترده‌ای است و در آموزش‌ها و مهارت‌های پلیس دنبال می‌شود تا مامور فراجا هنگام انجام وظیفه هوشمندانه مدیریت کند و در کنارش از ابزارهای فنی هم به درستی استفاده شود که بخشی از آن مانند مرزها انجام شده و در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره تکریم سردار "ناصر فرشید" فرمانده سابق انتظامی خراسان جنوبی و معرفی سرهنگ "حسن شجاعی‌نسب" به عنوان فرمانده انتظامی این استان افزود: امیدواریم با شروع مسئولیت فرمانده جدید با توجه به شناخت از خراسان جنوبی و تجاربی که دارد، روز به روز امنیت، آرامش و نظم در استان ارتقا یابد.