۳۱ کمپ اسکان موقت در خراسان جنوبی دایر است

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: با همکاری شهرداری‌ها ۳۱ کمپ اسکان موقت در خراسان جنوبی دایر شده و ماندگاری مسافر از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مرتضی عربی روز شنبه در نشست خبری افزود: امسال ۱۴ کمیته ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تعریف شده و کاهش تصادفات جاده‌ای از دیگر اهداف این ستاد در نوروز پیش رو است.

وی گفت: امسال به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای کمپین ۶۰ - ۳۰ راه‌اندازی شده زیرا براساس آمار ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می‌دهد و بر این اساس ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان احصا و با همکاری اداره کل امور عشایر، سیاه چادرهایی با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان در این نقاط مستقر شده تا مسافران استراحت موقت داشته باشند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اهمیت سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی و دغدغه‌ای که در این زمینه وجود داشت، کمیته‌ای تشکیل شده تا در تعطیلات نوروزی نظارت کافی بر رعایت بهداشت و سایر موارد وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه رمضان با عید نوروز، پیک سفرها از ۱۵ اسفند شروع شده و مراکز اسکان موقت و سایر اماکن اقامتی آماده ارائه خدمات به مسافران است.

عربی از فعالیت ۹۷ جایگاه سوخت، ۳۳ مجتمع بین راهی و ۴۱ راهدارخانه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۵۰ مکان و اثر قابل بازدید برای گردشگران آماده است همچنین ۱۳۵ راهنمای تخصصی در این اماکن مستقر بوده و ۸۰ هزار کتابچه، بروشور و نقشه راهنما با ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: از ۱۷ اسفند تا ۲۶ اسفند ماه ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت در استان ثبت شده و در همین بازه زمانی ۳۲۷ هزار و ۴۶۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: با سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت آباد رایزنی‌هایی انجام شده و این مجموعه برای بازدید در نوروز باز است.

وی با اشاره به اینکه ارگ بهارستان نیز برای بازدید گردشگران آماده خواهد بود بیان‌ کرد: از بین باغ‌های تاریخی خراسان جنوبی باغ اکبریه، باغ رحیم‌آباد، باغ بهلگرد، باغ شوکت‌آباد و باغ گلشن طبس در نوروز امکان بازدید دارند.

عربی گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز شاید برخی از هم استانی‌ها برنامه سفر نداشته و ترجیح بر زیارت اماکن متبرکه و بقاع اطراف شهر خود را داشته باشند که از این جهت آمادگی زائرسراها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از فعالیت ۱۸ موزه خراسان جنوبی هم خبر داد و افزود: ۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی با ۵۸۳ غرفه فروش دایر است که این بازارچه‌ها از ۲۵ اسفند بازگشایی شده و از ساعت ۹ تا ۲۱ بیشتر در ورودی شهرها برای حضور مسافران و گردشگران فعال هستند.