نداشتن مدیریت زمان در سفر مهمترین عامل تصادفات جاده‌ای است

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، نداشتن مدیریت زمان در سفر مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان است که در سفرهای نوروزی پیش رو باید به آن توجه ویژه شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در رزمایش نوروزی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: پلیس با تخلفات حادثه‌ساز با جدیت برخورد می‌کند زیرا سلامت و آرامش مردم اهمیت دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی در طرح نوروزی ماموریت‌های مختلفی دنبال می‌کند که مباحث ترافیکی از اهم این فعالیت‌هاست.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های طول سال برای همه دستگاه‌ها نه تنها پلیس موضوع تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن است.

وی با تاکید بر اینکه آمار مجروحان در تصادفات هم قابل تامل است و تبعات زیادی برای جامعه به همراه دارد گفت: با توجه به سفرهایی پایان سال، طرح نوروزی از امروز در استان آغاز می‌شود و هدف اصلی آن مدیریت و کاهش تلفات رانندگی است.

سردار فرشید اظهار داشت: نوروز ۱۴۰۱ در استان بیش از پنج میلیون تردد انجام شده که ۸۷ درصد آن خودروهای سبک بوده است.

وی افزود: با وجود اینکه همچنان آمار کرونا در کشور نگران کننده است اما بعد عبور از شرایط سخت کرونایی شاهد رونق سفرها بودیم لذا امسال هم افزایش سفرها پیش‌بینی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در تعطیلات نوروز گذشته بیش از ۲۷۰ نفر در تصادفات رانندگی مجروح شدند و ۱۰ نفر در تصادفات برون شهری فوت کردند.

وی همچنین به فوت پنج نفر در تصادفات درون شهری نوروز گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۶۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که آماده کرد بستر این حجم تردد کار سنگینی است.

سردار فرشید ادامه داد: ۷۹ درصد این ترددها خودروهای سبک بوده و بیش از ۳۲۰ نفر در جریان تصادفات جاده‌ای امسال فوت کردند.

وی اظهار داشت: این حجم از تلفات تبعات سنگینی برای جامعه دارد لذا رعایت قوانین و مقررات و حقوق دیگران در طول سال مورد تاکید است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های متولی و همراهی مردم نوروز پیش رو را بدون حوادت تلخ پشت سر بگذاریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: رزمایش نوروزی نمایشی از همدلی دستگاه‌های اجرایی است تا با همکاری همه بخش‌ها سالی بدون سانحه رقم بخورد و مسافران با امنیت در جاده های استان تردد کنند.

ناصر ناصری اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مسوولان باید تلاش کنند حوادث و سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد فصل‌الخطاب این موضوع همه مدیران هستند.

وی افزود: باید فضای ایمن به لحاظ فیزیکی، روحی و روانی در ایام نوروز فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: توجه به ایمنی جاده، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آن از جمله وظایف مسوولان مرتبط است.

وی تأکید کرد: مردم هم باید با رعایت قوانین رانندگی ضمن پرهیز از حرکات غیرمعمول در جاده‌ها به سفر ایمن کمک کنند.

ناصری توجه به دغدغه رهبری در خصوص کاهش تلفات جاده ای را ضروری دانست و گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست و برخورد قاطع با خاطیان در دستور کار است که انتظار می‌رود همچون گذشته با رافت و مهربانی همراه باشد.

وی یادآور شد: امنیت و آرامش جامعه مرهون تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی است و از همین رو شاهد هجمه‌های دشمنان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم گفت: بر حسب وظیفه ذاتی و برنامه‌ریزی هر سال طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

اسدالله جلال زاده افزود: این مدت همه نیروهای راهداری در قالب ۴۰ تیم راهداری با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۳۵ نیروی راهدار در سطح محورهای استان مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه گشت‌ها نوروزی در این ایام پا برجا و مشغول رصد جاده‌ها هستند، ادامه داد: همچنین کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه، پیامک و اپلیکیشن ۱۴۱ مشغول پاسخگویی به هرگونه سوال در خصوص اطلاعات وضعیت راه‌ها و هواشناسی مسیرها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین همزمان با طرح نوروزی، پویش همراهان سفر ایمن در ۲ نقطه از استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می شود.

وی گفت: با توجه همزمانی ماه رمضان و این ایام، شاهد تغییر الگوی سفر از روز به شب هستیم که همه همکاران راهداری در کنار پلیس راه با رصد محورها مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود