متهمان چهارشنبه آخر سال در مشهد شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: متهمان چهارشنبه آخر سال در مشهد با هدف کاهش و پیشگیری از اقدامات خطر آفرین، شناسنامه‌دار می‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، قاضی سیدهادی شریعت یار روز دوشنبه افزود: متهمان چهارشنبه آخر سال در مشهد برای فرهنگسازی در اختیار کارگروه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری این معاونت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر پارسال دستگیر شدند، بیان کرد: طبق قانون هر گونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز جرم است.

معاون حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این اقدامات اگر منجر به تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی و یا اشخاص شود، جرم انگاری شده با افراد هنجارشکن با قاطعیت برخورد می شود و مجازاتهای سنگین تا ۲ سال حبس در قانون برای آنان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا برای حفظ حقوق عامه و ایجاد امنیت از اقدامی فروگذار نمی کند، گفت: متهمان چهارشنبه سوری به کارگروه پیشگیری از چهارشنبه آخر سال معاونت حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی معرفی می شوند و تا سال آینده در اختیار این معاونت هستند.

قاضی شریعت یار افزود: برای این افراد کلاسها و کارگاههای آموزشی برگزار می شود و آنها موظف به شرکت در آنها هستند، همچنین در ایام چهارشنبه سوری سال آینده نیز این افراد فراخوان شده تا مرتکب رفتارهای مخاطره آمیز نشوند.

وی بیان داشت: خوشبختانه مردم همراهی خوبی دارند و روند اقدامات خطرآفرین و دستگیری متهمان کاهشی است.