جشن بزرگ گلریزان بیرجند برگزار می‌شود/ گل‌لبخند بر لبان نیازمندان می‌نشیند

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند گفت: در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموزی و رویش لبخند بر لبان نیازمندان با مشارکت خیرین این همایش فرهنگی و اجتماعی روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

جشن بزرگ گلریزان بیرجند برگزار می‌شود/ گل‌لبخند بر لبان نیازمندان می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، «مهدی قمری» دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند امروز در نشست خبری این همایش فرهنگی اجتماعی اظهارداشت: در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموزی و رویش لبخند بر لبان نیازمندان با مشارکت خیرین اعم از دولتی و مردمی سی‌امین جشن گلریزان روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این مراسم فرهنگی اجتماعی به صورت نمادین در یکی از زورخانه‌های بیرجند برگزار و از  شبکه خاوران زنده پخش می‌گردد.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند تصریح کرد: نخستین جشن گلریزان در سال ۱۳۷۰ در زورخانه امیر عرب بیرجند برگزار و به مدت سه سال در این مکان ادامه یافت.

قمری با اشاره به استقبال بی‌نظیر  آحاد جامعه از مراسم جشن گلریزان بیرجند در سالن ورزشی جهان‌پهلوان تختی یادآور شد: در سنوات بعدی این فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سالن ورزشی مخابرات با فضای بزرگتر و اقبال  مردمی بیشتر  برگزار می‌شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری جشن گلریزان بیرجند از سال ۹۸ به صورت نمادین در فضای مجازی و پخش تلویزیونی از شبکه خاوران تأکید کرد: علیرغم غیر حضوری بودن این مراسم فرهنگی و اجتماعی خیرین مساعدت‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته ۷۰۰ میلیون جمع‌آوری شد، که هنوز بخشی از مبالغ تعهدی برخی از خیران محقق نشده است.

قمری ادامه داد: از این مبلغ بالغ‌بر ۶ هزار و ۸۰۰ دست البسه، مانتو، پیراهن و کفش خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند ۹۱ مدرسه کم‌برخوردار خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، خوسف، نهبندان، بشرویه و مود قرار گرفت.

وی از الگوبرداری جشن بزرگ گلریزان بیرجند در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی یاد کرد و گفت: این مراسم فرهنگی و اجتماعی با الگوبرداری از خراسان‌جنوبی در اکثر مناطق ایران نیز برگزار می‌شود که تاکنون منشاء خیرات و برکات متعددی بوده است.

گفتنی است  مراسم جشن گلریزان (گلریزوgolrizo) از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی بوده که جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ بعنوان میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

خیرین علاقمند به مشارکت در این همایش فرهنگی و اجتماعی می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را به دبیرخانه جشن بزرگ گلریزان بیرجند تحویل و مبالغ نقدی خود را نیز به شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳ واریز نمایند


کد خبر 147

منبع : فارس