سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از کارخانه سیمان باقران بازید کرد

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از بازارچه مرزی گلورده و کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان بازدید کرد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، نورالدین عزیزی روز یکشنبه با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و جمعی از مسوولان از بازارچه مرزی گلورده (میل ۷۳) بازدید کرد.

در این بازدید با حضور سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در شهرستان درمیان، درخصوص راه‌اندازی گمرک گلورده، بحث و تبادل نظر شد.

نورالدین عزیزی همچنین ضمن حضور در کارخانه سیمان باقران از نزدیک امکانات و روند فعالیت این واحد صنعتی در مجاورت کشور افغانستان را بررسی کرد.

وی در این بازدید بر آمادگی کشورش برای افزایش مبادلات تجاری با ایران تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است که فعالیت‌های اقتصادی مشترک داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم از آمادگی کامل طرف ایرانی برای راه‌اندازی کامل این گمرک مرزی خبر داد.

جواد اشرفی افزود: بخش قابل توجهی از تولیدات کارخانه سیمان باقران در مجاورت کشور افغانستان، صادراتی است.

فرماندار درمیان هم گفت: بازارچه مرزی گلورده کوتاه‌ترین مسیر تا مرکز استان را در بین بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی دارد.

مهدی فرجامی‌فرد ادامه داد: استفاده از محصولات کارخانه سیمان باقران توسط تجار افغان به دلیل مسافت حداقلی کارخانه سیمان باقران تا بازارچه گلورده بسیار به صرفه است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان که روز شنبه وارد نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در مرز دوغارون شد، دیشب بدو ورود به خراسان جنوبی در بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه حضور یافت.

نورالدین عزیزی پس از بازدید زیرساخت‌های بازارچه یزدان، در جمع تجار و اهالی کلاته نظر مستقر در مرز یزدان حضور یافت و درخصوص استقرار گمرک در این نقطه قول مساعد داد.

وی شامگاه شنبه در استانداری خراسان جنوبی مورد استقبال استاندار قرار گرفت و امروز (یکشنبه) بازدید از سایر بازارچه‌های مرزی این استان را در برنامه دارد.