۲۵ ایستگاه موقت بین‌راهی برای نوروز ۱۴۰۲ در خراسان رضوی دایر می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲۵ ایستگاه موقت بین راهی با هدف ایمنی بیشتر سفرهای نوروزی در طول جاده‌های این استان دایر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جعفر شهامت روز شنبه افزود: این اقدام بدنبال مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها و ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی برای ایام نوروز با محوریت فرمانداری و شهرداریهای مشهد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: این مصوبه در راستای کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی و ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی می باشد.

شهامت با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و مناسبتی در ایستگاه های بین راهی نوروزی گفت: اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب از جمله دیگر اهداف اجرای این مصوبه است.

در حال حاضر ۵۷ مجتمع خدمات بین راهی در استان خراسان رضوی فعال است و ۱۴۷ متقاضی موافقت اصولی برای ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خراسان رضوی دریافت کرده‌اند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.