کسادی بازار پوشاک در مشهد

ربیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: بازار پوشاک در این شهر به رغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اعیاد شعبانیه، اکنون کساد است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،لسان طوسی روز یکشنبه افزود: برخی از فروشندگان اعلام کرده اند که دیگر توان ادامه کار ندارند و ممکن است بعد از عید نوروز نسبت به ابطال پروانه خود اقدام کنند، لذا در این شرایط مجبور هستند پوشاک را به هر قیمتی حتی پایین تر از قیمت اصلی آن عرضه کنند.

وی اظهار داشت: صاحبان صنف زیر نظر اتحادیه پوشاک مشهد در روزهای پایانی فصل نه تنها توجهی به نوسان نرخ دلار و تورم ندارند، بلکه از سود خود صرف نظر می کنند تا کالایی روی دستشان نماند.

طوسی بیان کرد: نرخ تورم و نوسان آن تاثیر زیادی بر قیمت پوشاک در این شهر نداشته است و این کالا در مقایسه با سایر اقلام کم تاثیرپذیرترین در این زمینه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پوشاک در زمره کالاهای مصرفی است که باید تا پایان هر فصل به فروش برسد، در غیر این صورت خریداری نخواهد داشت، از این رو هر چه به آخر فصل نزدیک می شویم فروشندگان پوشاک تلاش می کنند که بعضا کمتر از سود قانونی خود کالا را بفروشند تا کالایی روی دستشان نماند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که برخی از فروشندگان پوشاک را به قیمت دلار می فروشند، گفت: به شدت این موضوع را تکذیب می کنم و در صورت مشاهده این موضوع با متخلفان برخورد می شود.

وی تاکید کرد: اگر هم منظور این است که نوسان قیمت دلار نرخ پوشاک را افزایش داده، اینگونه نبوده است زیرا قیمت هر قلم پوشاک، شامل قیمت تمام شده تولید با احتساب ۲۰ درصد سود قانونی فروشنده است که توسط فروشندگان رعایت می شود.

طوسی به داوطلب شدن ۱۰۰ واحد صنفی پوشاک در مشهد برای فروش فوق العاده آخر سال اشاره و بیان کرد: این واحدها پوشاک خود را با قیمتی پایین تر از نرخ بازار به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: فروشندگان پوشاک با حضور در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره مخالف هستند، زیرا معتقدند این نمایشگاه باید محلی برای عرضه کالاهای تولیدکنندگان توسط بنکداران باشد نه حضور خرده فروشان ؛ معمولا کسانی که لباس های روی دستمانده (استوک) را از خرده فروشان خریداری می کنند، آنها را در نمایشگاه عرضه می نمایند لذا برپایی نمایشگاه ها به این شیوه مورد نظر اعضای اتحادیه پوشاک مشهد نیست و تمایلی به شرکت در آن هم ندارند.

ربیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: نمایشگاه باید محلی برای نمایش کالاهای جدید باشد تا بنکداران در آن سفارش کار گرفته و پس از دریافت کالا از کارخانه آن را به مشتری تحویل دهند.

، ۱۲ هزار نفر زیر نظر اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد پروانه کسب دارند