۴۶ دانش آموز دختر خراسان‌شمالی با علایم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۰ دانش آموز مدرسه دخترانه متوسطه اول شاهد "نرجس" اسفراین و ۳۶ دانش آموز مدرسه ابتدایی مختلط روستای گُلی بجنورد روز (یکشنبه) با علایم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.


ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: ساعات پایانی آموزش شیفت صبح امروز چهار دانش آموز مدرسه دخترانه "شاهد نرجس" اسفراین با علایم تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: علاوه بر این ۳۶ دانش آموز مدرسه مختلط ابتدایی روستای گُلی از توابع بجنورد نیز روز یکشنبه با علایم مسمومیت به بیمارستان امام حسن(ع) این شهر منتقل شدند.

روستای گلی واقع در ۲۴ کیلومتری شهر بجنورد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی ایران است.

اکبری تصریح کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است و در حال حاضر مسوولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.

روز گذشته نیز تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت مریم(س) بجنورد با علائم تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد اعزام شدند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تنها چهار نفر از افراد مسموم شده روز گذشته همچنان بستری هستند و مابقی افراد ترخیص شدند.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند

۱۰۰ دانش‌آموز دختر در مشهد و نیشابور با ادعای مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز متعلق به سه مدرسه دخترانه در شهرستانهای مشهد و نیشابور این استان، صبح امروز با ادعای مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

سید امیر شوشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس شامل دبیرستانهای دخترانه "صداقت و بشری" در مشهد و دبیرستان دخترانه "بقراط" در شهرستان نیشابور هستند که امروز بر اثر ادعای مسمومیت اعلام شده تقاضای خدمات اورژانس و انتقال به بیمارستان را داشته اند.

وی با بیان اینکه نخستین تقاضای خدمات اورژانس از مدرسه صداقت در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز گزارش شده است، بیان کرد: حال دانش آموزان خوب است و از مجموع دانش آموز مشهدی اعزامی به بیمارستان تنها سه نفر با هدف رصد کامل حال آنها، اکنون در بیمارستان بستری هستند و بقیه پس از دریافت خدمات درمانی تکمیلی مرخص شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین علایم دانش‌آموزان پایین بودن اکسیژن خون و بی حالی بوده که خوشبختانه اکنون حال همه آنها خوب است.

شوشتری با تکذیب گزارشات اعلام مسمومیت از ۹ مدرسه خراسان رضوی، افزود: تنها از سه مدرسه استان دانش آموزان با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند که علت این شرایط در حال بررسی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اولین حادثه با ادعای مسمومیت دانش آموزان دختر مشهدی در استان خراسان رضوی، صبح امروز در مدرسه دخترانه صداقت، واقع در خیابان رسالت رخ داد که بالافاصله پس از اطلاع رسانی گروه امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند.

دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه حال عمومی دانش آموزان مساعد است،افزود: علت وقوع این حادثه مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون نفر دانش آموز است که نیمی از این شمار در کلانشهر مشهد تحصیل می‌کنند