آغاز جشنواره شاد دانش‌آموزی دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس در این استان با مشارکت ۶۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سید علیرضا موسوی‌نژاد روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این جشنواره از سیزدهم اسفند در بیرجند آغاز شد و تا بیست و چهارم اسفند در سراسر استان ادامه دارد.

وی افزود: علاوه بر سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند که میزبان دانش‌آموزان است جشنواره شاد دانش‌آموزی در ۱۱ شهرستان و منطقه استان نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را انتقال مفاهیم دفاع مقدس در قالب موضوع‌ها و مضامین فرهنگی شاد و طنز برای مخاطب حوزه دانش‌آموزی ذکر کرد.

وی از سردار شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حریم و حرم به عنوان پایه‌گذار جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس یاد کرد و گفت: معرفی کتاب و شهدای شاخص استان و ملی، با اولویت شهدای معلم و دانش‌آموز برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و اجرای پویش کتابخوانی با کتاب‌های اهدایی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

موسوی‌نژاد با اشاره به لزوم انتقال مفاهیم دفاع مقدس به صورت غیرمستقیم به نسل جدید اظهار داشت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان ضرورت اساسی است که می‌تواند عامل مهمی در بازدارندگی از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین نسل جوان و نوجوان باشد.

وی افزود: خودسازی، تربیت نسل انقلابی و تمدن‌سازی سه هدف مهم خادمان نظام تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب است.