تحقق ۱۴۰ درصدی تعهد اشتغال در فردوس

فرماندار فردوس در جلسه بررسی مشکلات سرمایه گذاران با حضور معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تحقق ۱۴۰ درصدی تعهد اشتغال در این شهرستان خبر‌ داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی روشن، تعهد اشتغال شهرستان فردوس‌ در سال جاری را ۹۷۲ نفر اعلام کرد و ‌گفت: تاکنون برای هزار و ۳۵۷ نفر اشتغال ایجاد شده است و همچنین در حوزه اشتغال، در سال جاری طرح «فردوس، شهر کار در خانه» تعریف شد که با اجرای این طرح، مشاغل خانگی ساماندهی می شود.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ سامانه دیجیتال طرح «فردوس، شهر کار در خانه» فعال می شود و اجرای این طرح، منشأ تحول در مشاغل خرد خواهد بود.
فرماندار فردوس، میزان مجوز صادر شده و حجم سرمایه گذاری در این شهرستان را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: برآورد ا‌ولیه ما از تحقق این سرمایه گذاری ها، ایجاد اشتغال برای هزار و ۱۳۵ نفر است.
روشن تصریح کرد: با همت سرمایه گذاران، مجوزهای فرآوری معادن صادر شده و امیدواریم مسیر تسریع در سرمایه گذاری فراهم و زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاری های کلان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این‌ جلسه، عابدی سرمایه گذار واحد فروسیلیس با تعهد اشتغال ۱۹۰ نفر و حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزارمیلیارد ریال، کارگر سرمایه گذار واحد زغال شویی و اسید هیومیک با تعهد اشتغال ۲۰۵ نفر و‌ حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزارمیلیارد ریال، شکوری سرمایه گذار واحد رنگرزی کارخانجات نساجی با تعهد اشتغال ۱۰۰ نفر و حجم سرمایه گذاری دوهزارمیلیارد ریال، محمدزاده سرمایه گذار سردخانه پنج تنی و واحد بسته بندی با تعهد اشتغال ۳۱ نفر و‌ حجم سرمایه گذاری ۱۵۵۰ میلیارد ریال و دیگر سرمایه گذاران حاضر در جلسه مشکلاتی نظیر تامین زیرساخت های آب و‌ برق و نیز عدم پرداخت تسهیلات بانکی را مطرح و‌ خواستار رسیدگی شدند.