خطر نابینایی نوجوان ۱۴ ساله را به سبب انفجار مواد محترقه تهدید می‌کند

رییس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء(ص) مشهد گفت: احتمال از دست دادن بینایی هر دو چشم نوجوان ۱۴ ساله بجنوردی بستری در این بیمارستان، بر اثر انفجار مواد محترقه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر اکبر درخشان افزود: پسر ۱۴ ساله ساکن بجنورد که حین آماده سازی مواد محترقه و انفجار از ناحیه ۲ چشم دچار آسیب شدید شده است، به بیمارستان چشم خاتم الانبیاء مشهد ارجاع داده شد و با فوریت توسط تیم پزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این نوجوان بر اثر آماده سازی مواد محترقه از ناحیه چشم، بینی، صورت و نیم تنه بالایی دچار سوختگی و جراحت های متعدد شده است، گفت: بررسی‌های اولیه پزشکان از احتمال از دست دادن بینایی هر دو چشم این نوجوان حکایت دارد اما بررسی های دقیق پس از عمل جراحی دوم طی روزهای آتی روشن خواهد شد.

رییس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء(ص) خاطر نشان کرد: آسیب های شدید چشمی کودکان و نوجوانان از بیشترین آسیب های حوادث چهارشنبه پایانی سال است که متاسفانه پیامدهای ناگواری به همراه دارد و درصدی از مصدومان برای همیشه بینایی خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد:با کمال تاسف چهارشنبه پایانی سال با برخوردهای نسنجیده و رفتارهای پرخطر در سال‌های اخیر از یک آیین ملی تبدیل به یک بحران و روز پرحادثه شده است.

بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان بخش دولتی در شمال شرق کشور به شمار می رود.