آماده‌سازی حدود ۱۶ هزار پارکینگ موقت در محدوده حرم امام رضا(ع)

سرپرست شهرداری مشهد گفت: به منظور جبران بخشی از کمبود پارکینگ در هسته مرکزی این کلانشهر طی ایام نوروز ۱۵ هزار و ۹۴۲ پارکینگ موقت در محدوده حرم رضوی آماده سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد اصغری روز شنبه در تمرین خدمت قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد افزود:شهرداری برای اسکان اضطراری مسافران نیز ۳۴ هزار و ۷۰۰ نفر - شب ظرفیت پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد:۹ قطعه زمین برای ایجاد نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی به منظور تامین نان مورد نیاز زائران در نوروز ۱۴۰۲ اختصاص داده شد.

سرپرست شهرداری مشهد گفت:۱۲ مرکز نیز برای عرضه مستقیم کالا به قیمت مصوب در هسته مرکزی شهر اختصاص داده می شود.

اصغری افزود: همچنین برای استقبال از بهار ۱۵ میلیون بوته گل در سطح شهر در حال کاشت است و بیش از هزار و ۵۰۰ جعبه گل(فلاورباکس) در سطح شهر جانمایی شده است.

افزایش ۲۶ درصدی ظرفیت اقامت

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد نیز در این قرارگاه گفت: امسال برای نخستین بار سیاستگذاری جدیدی در حوزه میزبانی از مسافران نوروزی شکل گرفته است.

حسین امیر کلالی افزود: اسکان و اقامت یکی از مهمترین حوزه ها در قرارگاه خدمات سفر است و برای کمتر شدن این دغدغه در نوروز ۱۴۰۲ ظرفیت اقامت در هتل ها، خانه مسافرها و مراکز اسکان اضطراری ۲۶ درصد افزایش می یابد به طوری که در مشهد ظرفیت پنج هزار نفر- شب اقامت در نوروز پیش رو فراهم شده است.

وی اضافه کرد: توزیع ٢٠ قلم کالای اساسی در ١٨ مرکز عرضه مستقیم با قیمت مصوب در اطراف حرم رضوی، تامین و تهیه گوشت سفید و قرمز با پیش بینی ١٠ میلیون زائر، فعال سازی پنج پایگاه استقبال از زائر در ورودی های مشهد، استقرار ٢٠ خودرو اورژانس و اتوبوس- آمبولانس در اطراف حرم و تامین ناوگان فوق‌العاده حمل و نقلی از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۱۴۰۲ است.

دبیر ستاد قرارگاه سفر شهرستان مشهد ادامه داد: همچنین چهار پایگاه نظارتی در خیابانهای منتهی‌ به حرم رضوی و ۶ پایگاه نظارت و بازرسی نیز در اطراف حرم رضوی راه‌اندازی شده است.