ایده و خلاقیت جدید اولویت صدور مجوز طرح های گردشگری شهرستان طبس

اتخاذ رویکرد تحولی و ایده و خلاقیت جدید ، اولویت صدور مجوز طرح های گردشگری در شهرستان طبس می باشد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس طی گفتگویی ، ضمن بیان این مطلب افزود: شهرستان طبس بعنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور عزیزمان ، دارای ظرفیت های متعدد و متنوعی در حوزه گردشگری و صنایع وابسته به این حوزه می باشد و ارتقاء سطح کیفی و کمی تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها ، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی ، سفره خانه ، رستوران ها ، مجتمع های گردشگری ، دفاتر و آژانس های خدماتی مسافرتی و ... از اولویت برنامه های این اداره با استفاده از توان فعالان و سرمایه گذاران بومی و دلسوز منطقه و همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی در شهرستان و حمایت و پشتیبانی فرمانداری و اداره کل متبوع می باشد.
به گفت عرب : شهرستان طبس از نعمت وجود بارگاه متبرک و منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بهره مند است و بعنوان قطب گردشگری مذهبی شرق کشور ، همه ساله و تقریباً در تمام ماه های سال میزبان زائران عزیزی است که از اقصی نقاط ایران برای زیارت این بارگاه منور به شهرستان طبس سفر می کنند.
عرب افزود : در حال حاضر کل تاسیسات گردشگری فعال شهرستان 62 مورد شامل : هتل ، آژانس گردشگری ، اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه سنتی هستند و 8 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در شهرستان فعال هستند و ظرفیت اقامت واحدهای گردشگری شهرستان بیش از 1100 نفر در شبانه روز می باشد. حدود 15 طرح گردشگری در حال اجرا می باشد که بزودی به بهره برداری خواهند رسید و برای بیش از 10 طرح دیگر در حال صدور موافقت اصولی هستیم و سرمایه گذاران جدید ملزم به ارائه و اجرای طرح های نو ، با کیفیت و همگن و سازگار با بافت فرهنگی شهرستان و مناطق شهری و روستایی هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس : با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و آغاز مسافرت های نوروزی ، عملکرد فعالان این بخش با نظارت بیشتری رصد می شود و با متخلفان و برگزار کنندگان تورهای غیرمجاز برخورد خواهد شد. در این زمینه همچنین نیاز به همکاری و همراهی دستگاههای فرهنگی و ارائه و اجرای برنامه های متناسب با فرهنگ منطقه در جهت معرفی و تاثیرگذاری بیشتر مقوله های فرهنگی شهرستان بر گردشگران هستیم تا بتوانیم فرهنگ و تاریخ کهن و ناب مردمان خونگرم و مهمان نواز شهرستان را بعنوان بزرگترین سرمایه و ظرفیت به نمایش بگذاریم و معرفی نماییم.