// ۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۴۹
نماینده مردم فردوس : پیگیر اصلاح مبلغ بیمه تامین اجتماعی در ساخت مسکن ملی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی؛نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان فردوس، امام جمعه فردوس، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرستان از پروژه سایت نهضت ملی مسکن بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفتند.


  گزارشی از : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،فرماندار شهرستان فردوس در این بازدید گفت: بیش از هزار نفر مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که اولویت تخصیص زمین در سال ۱۴۰۲ مربوط به این افراد می باشد که در تسهیل روند ازدواج و فرزندآوری نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.
مهدی روشن در حاشیه این بازدید از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به پیشرو بودن استان خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در خصوص آماده سازی سایت این طرح و میزان تسهیلات مساعدت و توجه بیشتری کنند.
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت است که واحدهای مسکونی به صورت ویلایی تحویل متقاضیان شود.
حجت‌الاسلام نصیرایی افزود: افزایش بیمه تامین اجتماعی در ساخت این واحدها موضوعی است که تصمیم جمعی بوده و مختص یک استان و شهرستان نیست و پیگیر اصلاح آن هستیم.
وی بیان کرد: ۵۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی امسال و با اجرای این طرح بیمه تامین اجتماعی شدند که سال های قبل به دلیل نبود اعتبار بلاتکلیف بودند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال یکی از ماموریت های مهم دولت و مجلس طرح جهش مسکن است که پیگیر رفع موانع در این حوزه هستیم.
نصیرایی افزود: تسهیلات این طرح نرخ سود بالایی دارد که پیگیر تعدیل درصد سود بر اساس دهک بندی هستیم.
وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات پایین بوده با توجه به افزایش هزینه های ساخت که پیگیر افزایش تسهیلات و مدت باز پرداخت بالای آن هستیم، اضافه کرد: به دنبال کمک به متقاضیان این طرح هستیم و سعی خواهیم کرد موانع را برطرف کنیم.
لازم به ذکر است در فاز یک سایت 17 هکتاری تعداد 426 قطعه واگذار و در فاز دو سایت 75 هکتاری که دارای 1000 قطعه زمین قابل واگذاری است از این تعداد 621 قطعه واگذار شده و 379 قطعه نیز هفته آینده اقدام به قرعه کشی خواهد شد.