کمک بیش از دو میلیارد تومانی به دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی

دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند گفت: مردم و مسئولان امسال بیش از دو میلیارد تومان در جشن گلریزان برای خرید نوروزی دانش آموزان نیازمند استان کمک کردند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند ، با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مسئولان و مردم خیر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان کمک کردند، بیان داشت: خیران در سی و یکمین جشن مردمی گلریزان بیرجند بیش از دو میلیارد تومان کمک تعهد کردند که ۸۰۰ میلیون تومان از سال گذشته بیشتر است و این در حالی است که مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند.

مهدی قمری با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ میلیون تومان نقد و بقیه کمک‌ها در قالب ایجاد تعهد بود، تصریح کرد: رئیس جمهور ۵۰ میلیون تومان از حساب شخصی خود و استاندار خراسان جنوبی هم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، آموزش و پرورش استان پنج میلیون تومان، کمیته امداد ۲۵۰ میلیون تومان به این جشن مردمی کمک کردند.

وی اظهار کرد: از نظر تعداد مردم و از نظر مبلغ مسئولان بیشترین کمک را به این جشن کردند و مردم از ۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر از آن کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان نهادهای دولتی، بخش صنعت، صنوف و مردم و مسئولان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند، گفت: این کمک‌ها برای تهیه لباس ویژه عید برای کودکان و دانش آموزان نیازمند هزینه خواهد شد.

به گفته وی ۴۵ درصد کمک‌ها برای کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۳۵ درصد برای دانش آموزان متوسطه اول و ۲۵ درصد برای دانش آموزان متوسطه دوم و برای خرید لباس عیدانه آنها اختصاص می‌یابد.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ دست لباس برای دانش آموزان نیازمند از محل کمک‌های جشن مردمی گلریزان تهیه شد که ۵۰ درصد آن در بیرجند و حومه و ۵۰ درصد دیگر آن در سایر نقاط استان توزیع شد.

مدیر اجرایی جشن مردمی گلریزان تصریح کرد: حدود یک ماه پیش نمونه‌هایی از لباس‌های مورد نظر را تهیه کردیم و از تعدادی از مدیران مدارس خواستیم تا از بین نمونه‌های تهیه شده آنهایی را که برای دانش آموزان در ایام عید نوروز مناسب‌تر است را انتخاب کنند.

قمری افزود: حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در گذشته لباس‌های مورد نیاز را خریداری کرده بودیم که با توجه به افزایش کمک‌های خیران، تعداد لباس‌های تهیه شده را افزایش خواهیم داد.

وی بیان داشت: بعد از اینکه همه لباس‌های تهیه شده به دست ما برسد، توزیع آنها را آغاز خواهیم کرد که حدود ۲۰ اسفند خواهد شد