تجلیل از ۳۶ اثر جشنواره فیلم کوتاه «لیمو شیرین»  در بیرجند

برگزیدگان اولین جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین ویژه دانش‌آموزان و با موضوع نماز در خراسان جنوبی معرفی و تجلیل شدند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این آیین گفت: جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج، ویژه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی همراه با جوایز نقدی برگزار شد.

علی فرخنده افزود: هدف از این جشنواره حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان آثار هنری - سینمایی است که به تعمیق و گسترش اهمیت نماز اول وقت و ابعاد معنوی نماز پرداخته‌اند.

وی گفت: تولیدات با موضوع نماز در ۲ قالب مستند و داستانی که با استفاده از تلفن همراه ضبط و تدوین شده در این جشنواره پذیرفته شد و جامعه هدف نیز دانش‌آموزان بوده‌اند.

وی با اشاره به ارسال ۱۰۴ فیلم کوتاه توسط دانش‌آموزان به اولین جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین استان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تعمیق و گسترش اهمیت نماز اول وقت در مدارس، گردشگری، طبیعت، نماز جمعه و جماعت، و ابعاد معنوی نماز در زندگی و خانواده، کسب و کار، نماز در شرایط سخت، حضور دانش‌آموزان با خانواده‌های خود در مساجد و اهمیت نماز در مدرسه است

وی از ارسال ۱۰۴ اثر توسط دانش‌آموزان به اولین جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین خبر داد و افزود: امروز از ۳۶ دانش‌آموز صاحبان آثار برگزیده این جشنواره تجلیل می‌شود و در سال‌های آتی این جشنواره در قالب‌های دیگر فیلم کوتاه نیز برگزار خواهد شد.

فرخنده عنوان کرد: تقویت حوزه دانش‌آموزی و مشارکت بیشتر آنان در حوزه قرآنی از برنامه‌های دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه قرآنی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان نیز همین برنامه دنبال می‌شود و امید است ثمرات آن در سنوات آینده به خوبی ملموس باشد.

جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار شد و در پوستر جشنواره این کلام آیت الله بهجت آمده است که "نماز اول وقت مانند لیمو شیرین است هرچه از اول وقت دورتر شود، تلخ‌تر می‌شود".