تلاش برای ایجاد انگیزه ماندگاری گردشگران در فردوس

جلسه کمیته اسکان و برنامه ریزی و آمار درراستای اجرای مصوبات ستاد خدمات سفر مبنی با هدف برنامه ریزی، هماهنگی مدیریت اجرا و نظارت بر اقدامات انجام گرفته در ارائه خدمات به مسافران نوروزی برگزار شد.


  گزارشی از اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و قائم مقام ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس اظهار داشت: شناساندن ظرفیت های گردشگری شهرستان به مسافران طی ایام نوروز و افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و میراث فرهنگی و شهرداری ها با فضاسازی و زیباسازی شهر و معرفی ظرفیت های شهرستان‌، نقش محوری در جذب مسافر دارند.

اکبری، همچنین بر هماهنگی بین بخشی ادارات عضو ستاد تاکید کرد و افزود: در شرایط بحرانی آب و هوا؛ متولیان امامزادگان، هیئت های مذهبی آمادگی کامل را جهت اسکان اضطراری داشته باشند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر علاوه بر هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات به مسافران، استفاده از توانمندی، ظرفیت و امکانات دستگاههای مرتبط با امر سفر در راستای تقویت و معرفی آیین ها، معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهرستان و منطقه است که این مهم با برنامه ریزی و همکاری همه دستگاههای عضو ستاد و فعالین گردشگری محقق می شود.
وی همچنین بر پیش بینی مکان مناسب برای ستاد اسکان مرکزی تاکید و خواستار راه اندازی استراحتگاه های عشایری در محورهای مواصلاتی به منظور کاهش تصادفات نیز شد.
رئیس میراث فرهنگی و مسئول کمیته های اسکان و آمار و برنامه ریزی ستاد مدیریت خدمات سفر شهرستان فردوس نیز ضمن تشکر از همکاری اعضای کمیته، برنامه های قابل اجرا در ایام نوروز 1402 را تشریح و خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر اعضاء در زمینه خدمات رسانی به مسافران به ویژه در امر اسکان و ایجاد انگیزه برای افزایش ماندگاری آن ها در شهرستان شد.
کاظم شبنم زاده افزود: برای ایجاد انگیزه ماندگاری گردشگران در شهرستان برنامه هایی نظیر برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات، اجرای نوروزگاهها و مراسم سنتی و آئینی، برپایی سیاه چادرهای عشایری، اجرای کارناوال شادی نوید عید نوروز، زیباسازی میادین و بلوارها و پارک ها و ....پیش بینی شده که علاوه بر ارائه خدمات شایسته به مسافران، سعی در جلب توجه و افزایش رضایتمندی این عزیزان را داریم.
مسئول کمیته اسکان و برنامه ریزی و آمار با اشاره به اهمیت ارائه آمار دقیق و مستند جهت برنامه ریزی های آتی از مسئولان ادارات عضو ستاد و مدیران واحدهای اقامتی خواست در ارائه آمار روزانه واحدها و تاسیسات زیرمجموعه در طول ایام عید با دبیر خانه ستاد خدمات سفر شهرستان همکاری کنند.
در این جلسه ادارات مربوطه نسبت به ارائه برنامه های اجرایی خود در ایام نوروز اقدام و در خصوص مشکلات، موانع، چالش ها، نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدات و راهکارهای توسعه گردشگری و استفاده از فرصت تعطیلات عید در معرفی ظرفیت های شهرستان در جلسه مذکور بحث و تبادل نظر شد.