تبدیل طرح  آنتنی فردوس  به طرح  اتصال بشرویه- سرایان- فردوس به ریل سراسری

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح  آنتنی فردوس  به طرح  اتصال بشرویه- سرایان- فردوس به ریل سراسری در قانون بودجه تبدیل شده است. 


وحید داعی ، در مورد پروژه آنتنی فردوس با اشاره به پیگیری‌های زیادی که در این حوزه  انجام گرفته، اظهار داشت: در کمیسیون 215 که مجوز داده شده نوشته‌اند اجرای پروژه به طول 75 کیلومتر با اعتبار بالغ بر 155 میلیارد ریال در قالب 15 درصد از  منابع عمومی و 85 درصد از محل سایر منابع با مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: دولت سهم 15 درصد خود را هزینه کرده و باید بخش خصوصی در ادامه ورود پیدا می‌کرد و سوال این است که چرا در همان موقع یعنی سال 95 این مسائل به مردم گفته نشده و شما الان چرا از من مطالبه می‌کنید؟

داعی با تاکید بر اینکه ما رک و شفاف با مردم صحبت می‌کنیم، افزود: علاوه بر این یک موضوع دیگر هم مطرح است که باید کل منطقه از این پروژه بهره‌مند شوند و ما هم با این موضوع موافقیم که با پیگیری‌های نماینده طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در قانون بودجه 1400 و 1401 عنوان طرح از آنتنی فردوس تبدیل شده به اتصال بشرویه سرایان فردوس به ریل سراسری.

وی بیان کرد: چون عنوان طرح تغییر پیدا کرده و طول ریل از  75 به 145 کیلومتر تغییر کرده باید مجوز کمیسیون ماده 23 را دوباره اخذ کند که کمیسیون ماده 23 هم در شرایط فعلی کشور اولویت را به کریدورهای اصلی داده و در هیچ استانی به آنتنی‌ها اعتباری نمی‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: با این وجود پیگیری‌های زیادی انجام گرفته و به این نتیجه رسیدیم که با کمک شرکت ساخت از بین 6 قطعه‌ای که وجود داشت  یک قطعه مشترک پیدا کنیم که در قالب  15 کیلومتر مشخص و قرار شد پیمانکار فعلا روی 15 کیلومتر زوم کند تا کمیسیون ماده 23 اخذ شود و بیت المال هم هدر نرود.

وی افزود: همچنین مقرر شد همه مسئولین تلاش کنند تا  اعتباری به پروژه تخصیص یابد و فعال بماند که تاکنون فقط 5 میلیارد تومان گذاشته شده است.