ورود دستگاه قضایی به ساخت و ساز غیرمجاز در خراسان شمالی

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با ساخت و سازهای غیرمجاز در تمام نقاط مختلف استان به شدت برخورد می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، اظهار داشت: هدف‌گذاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال به منظور حدنگاری 40 درصد اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 10 درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده و باید بر ضرورت تلاش شبانه روزی و کار جهادی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در راستای تحقق این هدف مطابق زمان‌بندی تعیین شده تأکید شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تثبیت مالکیت و حدنگاری 100 درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان و جایگاه ممتاز کشوری خراسان شمالی در این حوزه عنوان کرد: با لحاظ حدنگاری 100 درصدی عرصه‌های ملی و منابع طبیعی، سند مالکیت رسمی 99 درصد این اراضی، صادر شده و فقط یک درصد باقی مانده است.

براتی‌زاده در خصوص برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه سنددار شدن یک درصد باقی مانده اراضی مورد بحث، گفت: بعضی از این اراضی حسب مورد دارای مالکیت مشاع و یا موضوع اختلاف اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که امیدواریم با رفع تداخلات و اختلافات مربوطه در مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاحیت این نسبت نیز به طور کامل محقق شود.

وی تصریح کرد: باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی از جمله باغ نجاتی و کلاته یاور در مرکز استان جلوگیری شود.

براتی‌زاده همچنین در خصوص تداوم اقدامات مجرمانه از سوی افراد فرصت‌طلب، متعدیان و متعرضان به اراضی کشاورزی استان هشدار داد و گفت: در ادامه تخریب و قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در اراضی کشاورزی دیگر اولویت و دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال توصیف است.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد علاوه بر تشکیل پرونده‌های قضایی و صدور آرا متقن، اجرای احکام لازم‌الاجرا نیز در کانون توجه قرار دارد و طبعاً دستگاه قضایی از عوامل اجرایی و دستگاه‌هایی که در این حوزه رسالت ذاتی و تکالیف قانونی بر عهده دارند، جدا حمایت خواهد کرد.