ثبت نام از دانش آموزان، در مدارس محدوده سکونت

از دانش آموزان در مدارس محدوده سکونت آن‌ها ثبت نام می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان در پایه اول از قبل آغاز شده و ادامه دارد گفت: هنگام ثبت نام از دانش آموزان، تنها وجه مربوط به کتاب و بیمه دریافت می‌شود.
موسوی نژاد افزود: برای ثبت نام کتاب در پایه اول ابتدایی، تا زمانی که ثبت نام در مدرسه محقق نشود، نمی‌توان برای خرید کتاب اقدام کرد.
وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی دانش آموزان در بیرجند بیشتر است، گفت: ثبت نام در مقطع متوسطه اول و در پایه هفتم در بیرجند از ۲۶ تیر آغاز می‌شود تا نتایج ثبت نام مدارس شاهد، نمونه و تیزهوشان اعلام شود و در سایر شهرستان‌ها از ۵ تیر آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پس از دریافت فرم هدایت تحصیلی از سوی دانش آموزان پایه نهم که به پایه دهم وارد می‌شوند، می‌توان نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام کرد.
موسوی نژاد افزود: در مدارس عادی باید دانش آموزان در محدوده خود ثبت نام شوند، در مدارس شاهد نیز بر اساس امتیاز‌ها و در مدارس هیأت امنایی نیز بر حسب ظرفیت ثبت نام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی گفت: معیار‌های خاصی در این حوزه وجود دارد که اجاره بهای ساختمان، خدمات ارائه شده به دانش آموز در زمینه‌های مختلف و کارکنان از جمله آن‌ها است که باید به والدین اطلاع داده شود و پارسال کمترین میزان پایه شهریه را در کشور داشته ایم.
موسوی نژاد از ثبت نام حدود ۷۵ درصد دانش آموزان برای دریافت کتاب نیز خبر داد.
وی در خصوص آزمون استخدامی گفت: ۴۰۲ نفر سهمیه استخدامی استان در آزمون آموزگاری و استثنایی است که فرایند بررسی مدارک آنان از امروز آغاز شده و بزودی مصاحبه و گزینش آنان نیز انجام می‌شود، برای آزمون متوسطه نیز از متقاضیان ثبت نام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: امتیازی که در آزمون استخدامی برای نیرو‌های خرید خدمات لحاظ می‌شود، امتیاز عملکردی است که در مصاحبه‌های عملی می‌توانند تجربه‌های خود را نشان دهند.

موسوی نژاد با اشاره به تحصیل حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی گفت:به دلیل چشمگیر بودن تعداد، بنا به تأکید استاندار می‌توان از کمک‌های بین المللی نیز در این خصوص استفاده کرد.

وی با اشاره به کنکور دانش آموزان هم گفت: در ۶ شهرستان خوسف، طبس، بشرویه، زیرکوه، درمیان و سربیشه آموزش و پرورش کنکور را برگزار می‌کند.