هزار و ۴۶۵ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان برای هزار و ۴۶۵ نفر ایجاد شغل شده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،هادی شاهوردی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت میزان تسهیلات پرداختی برای اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی از اجرای ۱۶ پروژه در سطح استان با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ابتدای دولت سیزدهم خبرداد و گفت: این طرح‌ها در زمینه مرمت، حفظ و احیای اماکن تاریخی، مطالعه، تکمیل، مرمت و تجهیز موزه‌های استان و تامین زیرساخت‌های گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۸ اثر در فهرست میراث ملی شامل ۱۰ اثر تاریخی غیرمنقول، پنج اثر تاریخی منقول و پنج اثر طبیعی و ۹ اثر ناملموس ثبت شده است افزود: اولین رویداد ثبت زمینی دما در بیابان جهانی لوت و پیگیری چهار مورد پرونده ثبت جهانی آثار تاریخی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

شاهوردی عنوان کرد: در بخش صنایع دستی افتتاح یک مورد و پیگیری برای تکمیل ۹ مورد بازارچه دائمی صنایع دستی در حال انجام است و در این بخش از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری ۸۵ دوره آموزشی، ۶۰ بازارچه موقت صنایع دستی، یک نمایشگاه ملی و ۲ نمایشگاه منطقه‌ای نیز برگزار شده است.

شاهوردی اظهار داشت: در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان در تاسیسات گردشگری داشتیم و همچنین بیش از ۶۰ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: در مجموع در بخش گردشگری بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و در دولت سیزدهم اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر در مجموعه‌های گردشگری استان رقم خورده است .