سردار سلیمانی: مشکلات اقتصادی با میدان‌داری مردم قابل حل است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد و با میدان‌داری مردم و جوانان، مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز قابل حل است.


 

گزارشی از : حمید رضا تاکی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در یادواره شهدای بخش ارسک شهرستان بشرویه افزود: مشکلات اقتصادی ما ناشی از برخی برنامه‌ریزی‌های غلط و غیردقیق در گذشته است و برای حل آنها ظرفیت‌های‌ زیادی در کشور وجود دارد که باید از آنها به‌درستی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: دشمنان با صرف هزینه‌های هنگفت در ماه‌های اخیر ظرفیت سازمان‌های جاسوسی خود و کشورهای اروپایی همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی را برای ایجاد اغتشاشات در کشور در کنار هم قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان با تمسک به حادثه‌ای که در مقابل دوربین و چشمان ده‌ها نفر رخ داد، آن حادثه را بهانه قرار دادند و تقریبا به مدت سه ماه کشور ما در کانون توجه قرار گرفت.

وی افزود: از همان روزهای اول و تقریبا بعد از ۲ هفته یا بیشتر آمریکایی‌ها متوجه شدند که در این فتنه بزرگ شکست خوردند و برآورد اطلاعاتی تهیه کردند لذا به شکست خودشان به دلیل همراهی نکردن ملت بزرگ ایران در آن برآورد اطلاعاتی تاکید کردند.

سردار سلیمانی گفت: اما دنباله‌های منافقین که تعدادشان بسیار اندک است و همین طور بازماندگان ساواک جهنمی تلاش کردند که جریان را ادامه دهند.

وی اظهار داشت: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری نقطه پایانی بر همه تلاش‌های دشمن نه‌ تنها در فتنه آمریکایی صهیونیستی اخیر بلکه نقطه پایانی بر همه تلاش‌های دشمن در ۴۴ سال گذشته است و آنهایی که توقف و حذف انقلاب اسلامی را در خواب و خیال دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این پیروزی بزرگ و حضور ده‌ها میلیونی مردم سرآغاز تحولات بزرگی بوده که سراپا شور، شعور و با انگیزه‌های دینی و معنوی به میدان آمدند تا اهداف بلند این ملت و آرمان‌های نظام اسلامی محقق شود و مردم ما با حضور در صحنه، حماسه بزرگی را رقم زدند.

او گفت: این حضور باشکوه در ابتدای قرن نو یک سرفصل جدید در ابتدای گام دوم انقلاب است که امام راحل و عظیم‌الشان ما در پایان عمر پرخیر و برکت خودشان پیامی صادر کردند و فرمودند که آینده از آن اسلام خواهد بود و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

سردار سلیمانی بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی پیروزهای بزرگی را کسب کردند و سنگرهای کلیدی جهان را فتح و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی، استکبار جهانی را شکست داد.

وی گفت: اما پیروزی‌های بزرگ در صحنه جهان اسلام و مبارزه بین مردم مظلوم فلسطین و اشغالگران صهیونیستی در جریان است و شما حضور کشور تیزبین خود را در درون سرزمین‌های اشغالی متوجه شدید و اینکه رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال و فروپاشی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اولین پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی، جهان اسلام و ملت ایران در گام دوم انقلاب ساقط شدن رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و البته این رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وی گفت: زمانی آرزو داشتیم که سنگ توسط فلسطینی‌ها به سمت اشغالگران اسرائیلی پرتاب شود اما امروز همه می‌بینید که هر روز عملیات‌های بزرگ علیه این حکومت کودک‌کش در حال انجام است، رژیم صهیونیستی که نیل تا فرات را جزو سیطره خود تصور می‌کرد، امروز به دنبال حفاظت از پادگان‌های خود در درون دیوارهای شهرها و شهرک‌هاست که این پیروزی بزرگ مرحله به مرحله امتداد پیدا کرده تا به اینجا رسیده است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: همه این پیروزی‌های جهان اسلام ناشی از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ مردم ایران است که با رهبری امام راحل و میدان‌داری ملت بزرگ ایران رقم خورد.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، انگلیسی‌ها برای ملت ایران رضاخان را که یک فرد بی‌سواد و قزاق بود به عنوان پادشاه کشور تعیین کردند و هدف از انتخاب او این بود که انگلیس بتواند سرمایه‌های ایران از جمله نفت را غارت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رضاشاه به تدبیر انگلیسی‌ها فرد مناسبی برای سرکوب قیام‌های عدالت‌خواهانه مردم شناخته شد و سفرهایش در سطح کشور در راستای نظارت بر کشتار مردم بود و اینکه چگونه ارتش رضاخانی مردم را قتل عام می‌کند و هیچ سفری برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور در داخل کشور انجام نداد.

وی بیان کرد: در مقابل ملت خود قدرت داشتند ولی تسلیم محض کشورهای اروپایی بودند به گونه‌ای که در جنگ جهانی و با ورود متفقین به کشورمان رضاخان یک تیر به سوی آنها پرتاب نکرد و در عوض مردم ما در معرض چکمه‌های اشغالگران قرار گرفتند و قلدری آن تنها برای ملت بود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نخست وزیر و وزرای ما را کشورهای استکباری تعیین می‌کردند گفت: کشورهای استکباری فکر می‌کنند مردم ما همان مردم قبل از پیروزی انقلاب هستند به همین خاطر اغتشاشات اخیر را راه انداختند.

وی شهدا را سند گویای حقانیت مردم ایران دانست و گفت: به برکت خون شهدا و استقامت و پایداری مردم ایران روزانه هزاران و بلکه صدها بار نام ملت ایران در سطح جهان با عظمت و تحسین آورده می‌شود و هیچ رسانه‌ای در جهان نمی‌تواند از مقاومت ملت ایران چشم‌پوشی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و خارج کردن کشور از زیر سلطه آمریکا و غرب هندسه قدرت در دنیا تغییر کرد و نظم جدید گرفت لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند که نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و قدرت از غرب به شرق با محوریت آسیا در حال انتقال است، ایران اسلامی نیز در قلب آسیا به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در حال درخشیدن است.

وی گفت: همان گونه که در گام اول انقلاب نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شد به امید خدا در پرتو تحولات رو به جلوی نظام اسلامی در گام دوم انقلاب و در نظم نوین جهانی جدیدی که در حال شکل‌گیری است، ملت ایران به عنوان یک قدرت جهانی هم خواهد درخشید و پرچم تمدن جدید اسلامی را برافراشته خواهد کرد.

سردار سلیمانی افزود: همه کشورهای جهان با محوریت ایران اسلامی در کنار هم قرار گرفته و نظم نوین جهانی با محوریت اسلام با پرچمداری ملت بزرگ ایران شکل خواهد گرفت چرا که امروز در دنیا حتی کشورهای قدرتمند شرق و غرب، گفتمانی جذاب، امیدبخش و آینده‌ساز و در حال حرکت به سوی صلح و عدالت جز انقلاب اسلامی و گفتمان آن وجود ندارد.

وی گفت: تمدن غرب فروپاشیده و همان چیزی بود که می‌خواستند با این اغتشاشات آمریکایی و صهیونیستی و با تمسک به ابزار عریانگری، بی‌حجابی، همجنس‌گرایی و سوء‌استفاده ابزاری از زن در کشور ما با تصور کوته‌بینانه خود انقلاب کنند و جای افسوس دارد برای مردمان آمریکا و اروپا که چنین سرکردگانی دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برگزاری این یادواره‌ها در راستای جهاد تبیین است که باید همه ما بیش از گذشته در راستای دستاوردهای انقلاب و نظام به جهاد تبیین بپردازیم، پیشرفت‌های ما نباید با دوران طاغوت مقایسه بلکه باید با کشورهای اروپایی مقایسه شود چرا که ما در بسیاری از رشته‌های علمی، پزشکی و درمانی جزو پیشرفته‌ترین کشورها هستیم.

وی گفت: در مدیریت کرونا رتبه سوم جهان را کسب کردیم و آمریکایی‌ها امروز از نظر کرونا بیشترین تلفات را دارند.

سردار سلیمانی با اشاره به ۲ هزار و ۴۶۰ واحد دانشگاهی و تحصیل پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان خواهر هستند که این توجه به مقام زن است.

وی با بیان اینکه روند اعتلای مقام زن با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با سایر کشورها قابل مقایسه نیست افزود: امروز بانوان ما در همه عرصه‌های کشور نقش‌آفرین هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن به دنبال متوقف کردن پیشرفت نظام اسلامی است چرا که در عرصه علم و دانش، پیشرفت و تولید ما از بسیاری کشورهای اروپایی بیشتر است، همچنین کشور در توسعه انسانی طی چهار دهه گذشته مقام اول دنیا را کسب کرده و این آمار برگرفته از سازمان‌های بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در زمینه سوادآموزی بیش از ۹۶ درصد مردم در جمهوری اسلامی ایران باسواد هستند که با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست البته باید مشکلات کشور به سرعت حل و به مطالبات مردم پاسخ داده شود و با هم‌افزایی برای محرومیت‌های موجود چاره‌اندیشی کنیم .