هشت نفر در مسابقه سگ دعوای منجر به مرگ در بردسکن دستگیر شدند

دادستان بردسکن گفت: یک کودک هشت ساله در مسابقه سگ دعوا، در یکی از روستاهای بردسکن خراسان رضوی با شلیک اسلحه شکاری جان باخت و هشت نفر در این زمینه دستگیر شدند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، عباس درودی نیا روز چهارشنبه در گفتگویی افزود: مسابقه سگ دعوا هفته جاری در روستای "رحماینه" بردسکن برگزار شد.

وی بدون توضیح بیشتر در این زمینه خاطر نشان کرد: در جریان این مسابقه یک کودک هشت ساله با شلیک گلوله از اسلحه شکاری جان خود را از دست داد که بررسی موضوع در دستور قرار گرفت.

درودی نیا اضافه کرد: هشت نفر تاکنون در این خصوص دستگیر شده اند و پنج قبضه اسلحه شکاری نیز کشف شده است.

دادستان بردسکن افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و دستورات لازم برای برخورد با کلیه مسوولین محلی که بستر برگزاری این مراسم غیرمجاز را فراهم کرده اند و یا مراجع انتظامی را از برگزاری آن مطلع نکرده اند، صادر شده که بدون مماشات با کلیه خاطیان برخورد مقتضی صورت می گیرد.

درودی نیا خاطر نشان کرد: کلیه مسوولان محلی شامل دهیار، شورای محلات، بخشداری و مرجع انتظامی لازم است ضمن اشراف اطلاعاتی بر حوزه استحفاظی از برگزاری چنین مراسمی پیش از برگزاری مطلع و با هماهنگی دادستانی از برگزاری آن ممانعت شود.

«سگ دعوا» تجارتی خشونت آمیز است که در قالب آن صاحبان سگ ها با بوی خون، حیوانات را تحریک می کنند و با نادیده گرفتن حقوق حیوانات آنها را برای دعوا و مبارزه به میدان مسابقه می فرستند.

به گزارش بازتاب خراسان ، مسابقات سگ دعوا چند سالی است که در حاشیه شهر سبزوار و برخی از روستاهای تابعه به عرصه ای برای نمایش رقابت سگها تبدیل شده است. رقابتهایی که افراد زیادی هم برای تماشای آن گرد هم جمع می‌شوند.