نخستین سایت ۵G در خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر نخستین سایت نسل پنج تلفن همراه (۵G) با همکاری شرکت خدمات ارتباطی در بجنورد بهره برداری شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سید علی مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: اینک نیز ارتقای سایت های مخابراتی با هدف ارایه خدمات بهتر به مشترکان در دستور کار است.

وی افزود: شبکه نسل‌ نجم ‌تلفن‌ همراه‌، دارای‌ مزایایی‌ نظیر سرعت‌ بسیار بالا، تاخیر بسیار کم و شبکه پایدار است و کاربرد این تکنولوژی در توسعه اینترنت اشیا، فضای ذخیره ابری، پیشرفت چشمگیر در حوزه واقعیت مجازی و مدیریت هوشمند شهری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: جدای از بهره برداری از این طرح، همزمان با ایام الله دهه فجر از چهار سایت جدید توسعه روستایی از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) با ایجاد پوشش برای ۶ روستای بالای ۲۰ خانوار و همچنین ۲ سایت جدید در شهرهای اسفراین و شیروان از محل منابع داخلی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به بهره برداری رسید.

مرتضوی با اشاره به نصب و راه اندازی ۱۷ سایت جدید تلفن همراه در خراسان شمالی، گفت: در سالجاری ارتقای تکنولوژی ۴۲ سایت تلفن همراه اول از نسل دوم به نسل سوم و چهارم به اینترنت سیار انجام شد.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.