ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهربازی بجنورد

مرحله اول ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی با حضور استاندار و دیگر مسئولان در ضلع شمالی بوستان شهربازی بجنورد آغاز شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، استاندار خراسان شمالی در مراسم کلنگ زنی این بازارچه، هدف از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را ارائه مستقیم دسترنج زنان هنرمند به ویژه زنان سرپرست خانوار بیان کرد و افزود: مرحله اول این بازارچه‌ها در محل شهربازی بجنورد ایجاد می‌شود که تا خرداد ماه سال آینده بهره برداری خواهد شد، اما به دنبال استمرار این موضوع در شهرستان‌های دیگر هم هستیم.
حسین نژاد گفت: ساخت مکان‌های مسقف برای عرضه محصولات صنایع دستی ممکن است سال‌ها به طول بینجامد، اما با ایجاد غرفه‌هایی در مکان‌های روباز می‌توانیم به اقتصاد خانواده زنان سرپرست و در این آینده به صادرات محصولات آن‌ها کمک کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به پیش بینی ۱۰ غرفه در بازارچه دائمی شهربازی گفت: برای ساخت این بازارچه در مساحتی به وسعت ۱۲۰ متر مربع و بازارچه‌ی جنب عمارت مفخم در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
مستوفیان همچنین از پرداخت ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و آمادگی میراث فرهنگی برای ارائه این تسهیلات و فضا به متقاضیان حوزه صنایع دستی خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات امسال برای ایجاد ۱۸ کارگاه صنایع دستی گروهی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر ایجاد شده است و تداوم خواهد داشت.
پیش از این هم دو بازارچه دائمی صنایع دستی با ۵۰ غرفه در دو مکان عمارت تاریخی جاجرمی و چهارراه امیریه در بجنورد ایجاد شده که با احتساب این دو بازارچه در دست ساخت، مجموع غرفه‌های دایمی عرضه محصولات و صنایع دستی به ۱۰۰ غرفه افزایش می‌یابد.