فردوس آماده میزبانی از مسافران‌ نوروزی

با هدف پیش‌بینی تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۲ ، ارائه برنامه‌های اجرایی کمیته ها و اعضای ستاد خدمات سفر ویژه نوروز و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و نواقص احتمالی و تلاش در ارائه خدمات به مسافران، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس برگزار شد.


  گزارشی از اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه با اشاره به عملکرد بسیار خوب شهرستان از لحاظ میزبانی مسافر در سال گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به تداخل این ایام با ماه رمضان ممکن است سفرها زودتر از سال گذشته آغاز شده و لازم است دستگاه‌های اجرایی از ۱۵ اسفند آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را داشته باشند.
مهدی روشن گفت: با توجه به روند هرساله پذیرش مسافر باید آسیب شناسی و مسائل و مشکلات موجود، برطرف شود و نقاط قوت نیز توسعه یابد.
وی تصریح کرد: موضوعات بهداشت و درمان و پزشک کشیک، ساماندهی نانوایی ها در شهر و برپایی نانوایی در محل آبگرم، ساماندهی ورودی های شهر، اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری شهرستان و استفاده از ظرفیت روستاها از مواردی است که باید مدنظر کمیته های ستاد سفر قرار گیرد.
فرماندار و رئیس ستاد سفر شهرستان ادامه داد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز باید بصورتی ویژه تر از این مناسبت استفاده کنیم بطوری که علاوه بر انجام برنامه های متناسب با ماه رمضان، بحث گردشگری و میزبانی از مسافران در چارچوبی تعریف شده به قوت خود باقی بماند.
روشن افزود: راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و سوغات شهرستان در پلوند، اسلامیه، آبگرم و ورودی‌های شهر فرصت خوبی است و می‌تواند ظرفیت خوبی را فراهم کند تا فروش محصولات شهرستان و معرفی آن به دیگر نقاط کشور صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات بروز هواشناسی در آن ایام مورد نیاز است که پیش‌بینی های لازم صورت پذیرد، بیان داشت: با توجه به اینکه سفرها ممکن است در اسفندماه آغاز شود و بحث بارش ها و برودت هوا نیز اتفاق بیفتد، لازم است اسکان اضطراری حتما مد نظر مجموعه هلال احمر قرار گیرد.
فرماندار فردوس گفت: لازم است آمار تصادفات سال گذشته بررسی شود و محورهایی که بیشترین میزان تصادفات را داشته برای امسال در مدت باقیمانده برنامه‌ریزی لازم جهت بهسازی مسیرها در دست اقدام قرار گیرد.
وی در پایان تاکید کرد: اصناف همکاری لازم را در بحث کشیک صنوف مختلف داشته باشند و با برنامه ریزی لازم تمهیداتی پیش‌بینی شود تا کمبودی در شهرستان در این خصوص حس نشود.
در ادامه مدیران شهرستان و عضو ستاد سفر به بیان گزارش اقدامات انجام شده و همچنین موانع و مشکلات پیش‌رو در بحث ستاد سفر پرداختند.