برگزاری شانزدهمین لیگ علمی پایا در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی : شانزدهمین لیگ علمی پایا با نام پیشگامان ایران اسلامی برگزار خواهد شد.


  گزارش از حمید رضا تاکی


سرهنگ امانتی طی گفتگویی به خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان اظهار داشت : این سازمان اهدافی که برای لیگ علمی بسیج دانش‌آموزی در نظر دارد ، از جمله ، در عرصه‌های علمی ، عدالت اجتماعی  ، در حوزه آموزش اشاعه فرهنگ کار گروهی ، احترام به حقوق دیگران و موضوع بومی‌ سازی آموزش در فضای مجازی و تطبیق آموزش‌های نوین با فرهنگ ملی اسلامی می باشد .

وی اظهار اشاره ای در مورد تعداد لیگ و تیمها داشت و گفت : این آزمون به‌صورت تیمی در سال گذشته، که 15 لیگ و 115 تیم را در این استان سازمان‌دهی  و  آزمون برگزار شد ، و امسال هدف‌این سازمان است که  200 تیم 5 نفره در حوزه‌های دانش‌آموزی در سراسر استان می باشد و از پایه ششم ابتدایی تا پایه دوازدهم در این لیگ تیم‌های پنج‌نفری و بصورت آزمون‌های گروهی برگزار خواهد شد .

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی افزود : به توجه به اینکه این لیگ بین المللی می باشد دانش آموزان شیعه ، 6 کشور انگلستان ، پاکستان ، فرانسه ، ترکیه ، لبنان و سوریه در این لیگ پایا شرکت خواهند داشت ، که سال گذشته سیصد و پنجاه نفر شرکت‌کننده از این شش کشور ، از صد و پنجاه نفر تقدیر شد ، و همچنین این آزمون سه مرحله ، مقدماتی ، استانی و کشوری و مرحله مقدماتی و پیش‌ثبت‌نام این‌ آزمون به شکل مجازی خواهد بود.

سرهنگ امانتی از زمان و نحوه ثبت نام خبر داد و گفت : از ابتداء بهمن‌ماه دانش‌آموزان می توانند به واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی مراجعه داشته باشد و ثبت‌نام کنند و مهلت این ثبت نام  تا اسفند ماه ادامه دارد و هزینه ثبت نام مبلغ و چهل هزار تومان می باشد .

وی ادامه داد : دانش آموزان در رشته های علوم انسانی ، علوم ریاضی ، تجربی ، و همچنین علوم کامپیوتر برنامه‌نویسی ، لیگ پژوهشی ، لیگ کارآفرینی می توانند شرکت کنند .

سرهنگ امانتی افزود : سال گذشته هم استان خراسان جنوبی مفتخر شد که بین استان‌های سی و دوگانه کشوری مقام هفتم را داشته باشد و یک  مدال برنز دانش آموزان قاین  و یک مدال نقره دانش آموزان بیرجند تیم پسران در مقطع متوسطه دوم توانستند کسب کنند ، و به‌ عنوان تشویق دانش‌آموزان یک میلیون و پانصد هزار تومان  به هر دانش‌آموزی اهدا شد  و دانش آموزانی که در این دوره مدال طلا کسب کنند ، علاوه بر تخفیف‌هایی برای بقیه مؤسسات آموزشی می باشد بلکه رقم خیلی بالایی برای آنها در نظر گرفته شده است.


ازابتدای سال 5000 دانش‌آموز در طرح راهیان پیشرفت دانش‌آموزی شرکت کردند .


رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود : در راستای جهاد تبیین مأموریتی که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که وسوسه‌ای روی جوان و نوجوان رو باید با تبیین حل نمود ، و در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد ، طرحی بنام راهیان پیشرفت دانش‌آموزی به مرحله اجرا در آمد ، و در این طرح دانش‌آموزان با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند و این برنامه را ازابتدای سال 115عنوان برنامه‌ بود که در استان انجام‌  شده و 5000 دانش‌آموز از واحدهای صنفی صنعتی ، واحدهای تولیدی ، کارخانجات و مجموعه‌های دانش بنیان بازدید کردند .

وی بیان داشت : این اردوها باعث آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و این برنامه ها در طول سال تحصیلی ادامه داشت و حضور دانش‌آموزان در این واحدهای صنعتی شاهد خواهیم بود .