شهردار بیرجند: اصلاح معابر عمومی شهر ضرورت دارد

شهردار بیرجند گفت: اجرای برخی پروژه‌های اصلاح معابر شهری با توجه به ضرورت‌هایی است که منفعت شهر و شهروندان را به دنبال دارد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی بهترین در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با توجه به ایرادات، کاستی و مسایل غیراستاندارد که وجود داشت، شهرداری به موضوع نوسازی و بهسازی معابر عمومی شهر ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به مطالبات بخشی از اقشار جامعه در زمینه مناسب‌سازی معابر اظهار داشت: ۲۵ درصد از جامعه شهری مانند معلولان، سالمندان، بانوان باردار و خردسالان این مطالبه را دارند که در راستای رفع این مشکلات برخی پروژه‌های اصلاحی در سطح شهر انجام می‌شود.

شهردار بیرجند گفت: زیباسازی و مبلمان شهری از دیگر اهداف شهرداری در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌هاست به طوری که از آخرین بهسازی برخی معابر از جمله خیابان مدرس بیش از ۱۵ سال می‌گذرد و این معابر نیازمند بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه به‌کارگیری آبیاری نوین از ملاک‌های اجرای پروژه‌های اصلاحی در برخی معابر است تاکید کرد: برگرداندن آب شرب از فضای سبز به استفاده عموم جزو مهمترین اهداف اجرای برخی پروژه‌های شهری است و اجرای این پروژه اتکای شهرداری به آب شرب مردم را کم یا حذف می‌کند.

بهترین گفت: در خیابان مدرس حداقل سه انشعاب آب شرب برای فضای سبز وجود دارد که با اصلاح معابر، این انشعابات قطع می‌شود و بخشی از هزینه‌های شهرداری درخصوص پرداخت حق انشعاب آب کاهش می‌یابد.

وی افزود: احداث پیاده‌رو در کنار پارک دکتر معتمدنژاد واقع در بلوار شعبانیه هم در راستای تسهیل عبور و عبور شهروندان بوده و استانداردسازی آیلندها از دیگر اهداف شهرداری برای اجرای برخی پروژه‌هاست که در کنار زیباسازی شهر نیازمند توجه است.

شهردار بیرجند تاکید کرد: عبور تاسیسات شهری یکی از اقداماتی بوده که اصلاح و بازسازی آیلندها را ضروری کرده ضمن اینکه همه این اقدامات با هماهنگی کمیته فنی استانداری بوده و براساس نظرات کارشناسان فنی انجام شده است.

وی گفت: اجرای امتداد خیابان عدل هم از مصوبات کمیسیون ماده پنج بوده که شهرداری مکلف به اجرای آن است.

بهترین افزود: اگرچه برخی از سلایق ممکن است با اجرای مصوبات متفاوت باشد اما شهرداری مکلف به اجرای قانون بوده و باید براساس نظرات علمی اقدامات را پیش ببرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی استانداری و ارتش بتوان مشکل خیابان ارتش را برای همیشه حل کرد و مردم شهر طمع شیرین خدمت را بچشند.

شهردار بیرجند با اشاره به تملک ۲ هزار متر مربع زمین در خیابان طالقانی برای ساخت پارکینگ عمومی گفت: در فاز اول کار تسطیح و آماده‌سازی این زمین آغاز شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما در فازهای بعدی احداث پارکینگ طبقاتی از برنامه‌های شهرداری خواهد بود.