اجرا ی حکم جایگزین حبس با توزیع لوازم گرمایشی در بشرویه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه گفت: حکم تهیه و توزیع لوازم گرمایشی برای کمک به زلزله‌زدگان این شهرستان به عنوان مجازات جایگزین حبس صادر و اجرا شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی رمضانیان مقدم افزود: فرد محکوم به نگهداری مواد مخدر که مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی داشت، به حکم جایگزین حبس و تهیه و تامین لوازم گرمایشی برای زلزله‌زدگان شهرستان بشرویه محکوم شد.

وی بیان کرد: از آنجا که این فرد سابقه کیفری نداشته و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده، حکم جایگزین برای وی صادر و مکلف به تهیه لوازم گرمایشی و تحویل آن به هلال احمر شهرستان بشرویه برای توزیع بین زلزله‌زدگان شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه گفت: در راستای اجرای این حکم، وسایل گرمایشی توسط محکوم تهیه و با حضور نماینده دادستانی، هلال احمر، بهزیستی، دهیاران و مسئولان خانه‌های هلال در روستاهای رقه، باغدهک، موردستان، یگی و خداآفرید این شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: صدور این گونه احکام در راستای افزایش احساس نوعدوستی که نوعی آموزش اخلاقی برای ارتقا و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع است گام موثری برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

دو زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر ۲۲ آذر و ۵.۱ ریشتر سوم دی امسال مناطقی از خراسان جنوبی را لرزاند که کانون آن شهرستان بشرویه بود و خسارات مالی بر جا گذاشت.